کد خبر ۱۰۹۴۱۳ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۶
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

حضور 31 بانوی ورزشکار قمی در تیم‌های ملی

مریم کاظمی‌پور با بیان این که شبکه‌سازی ورزش بانوان در قم به جدیت پیگیری شده اظهار داشت: ثمره این تلاش‌ها دعوت 31 بانوی ورزشکار به تیم‌های مختلف ملی است و این موضوع نشان دهنده این است که ورزش بانوان در قم راه درخشانی را طی کرده و در پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مریم کاظمی‌پور شب گذشته در نشست تخصصی با رؤسا و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی استان قم بیان کرد: بسیار خوشحالم در اولین سفر استانی به قم آمده‌ایم چراکه در این استان ۳۱ ورزشکار بانو به تیم‌های مختلف ملی کشور دعوت شده‌اند که این آمار بسیار قابل تقدیر و نشانه پیشرفت ورزش بانوان در قم است، این اتفاق نتیجه همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم، استاندار و مسئولین مربوطه است که ورزش همگانی و قهرمانی را در قم درخشان کرده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های ما در وزارتخانه در خصوص ورزش بانوان ۳ محور اصلی دارد؛ محور اول ما پرداختن به مسائل فرهنگی با اولویت ورزش به‌عنوان ارزان ترین شیوه برای رفع مشکلات است از این راه می‌توان اتفاقات و جریان های مثبتی را برای ورزش بانوان قم تدارک دید و می‌شود بسیاری از مسائل فرهنگی در بخش بانوان کشور را حل کرد.

وی افزود: محور دوم در بدنه وزارت ورزش در ورزش بانوان بحث همگانی کردن ورزش است هرچند در کنار این موضوع، همه عوامل در بخش ورزش بانوان تلاش می‌کنند تا در بحث استعداد‌یابی و پرورش استعداد ورزشکاران تلاش کنند تا افرادی که توانمندی افتخار آفرینی را دارند به رشته های مختلف ورزشی معرفی شوند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: دسته سوم فعالیت‌های ما حمایت ویژه از ورزش بانوان است، بعد از پیدا کردن استعدادهای ورزشی زمان آن می‌رسد که ورزشکاران بانوان مورد حمایت قرار گرفته تا برای ورزش کشور در میادین مختلف افتخار آفرین باشند، ورزش بانوان در قم راه درخشانی را طی کرده، و قطعا اتفاقات مثبتی در آینده برای بانوان ورزشکار رخ خواهد داد.

کاظمی پور تصریح کرد: حلقه گمشده بین هیئت‌های استانی و فدارسیون‌ها باعث شده خیلی از مسائل سخت و پیچیده شود، به جهت اینکه بنده حس می‌کنم این ارتباطات با فدارسیون‌ها خیلی کم و سخت رخ می‌دهد، ارتباط بین هیئت و فدراسیون ها در زمینه های مختلف آنچه که باید باشد نیست و قطعا برای قوی‌تر شدن این حلقه باید اقدامات موثری را انجام داد، ارتباط هیئت‌ها و فدراسیون هرچه کمرنگ‌تر باشد فقط ورزشکار این میان است که آسیب می‌بیند.

وی افزود: آقایان در بخش‌های مدیریتی ورزش و جوانان باید نظارت‌ها و حمایت های خوبی را از ورزش بانوان داشته باشند، اینکه معاونت ورزش بانوان جدا شده دلیل بر این نیست که آقایان در بحث‌های مدیریتی و نظارتی دور از ورزش بانوان باشند قطعا به حضور آقایان مدیر در این راستا نیازمندیم.

کاظمی پور تاکید کرد: در ماه های گذشته ۳ تیم بانوان در سطح ملی توانستند ۳ سهمیه جهانی را بدست آورند این اتفاق قطعا نشان دهنده شبکه‌بندی این رشته در سراسر کشور است، به وِیژه استان قم که ۷ بانوی ملی پوش در تیم‌های ملی هندبال را دارد، به این ورزش در قم توجه ویژه ای از نظر فنی، حمایتی و نظارتی و غیره شده که این رشته به حد استاندارد رسیده و استان‌های دیگر نیز باید از این موضوع الگو برداری کنند.

وی در پایان گفت: برای بانوان ورزشکار قمی آرزوی افتخار آفرینی‌های بیشتری می‌کنم و از همه مسئولان تقاضامندم بانوان ورزشکار قمی را مورد حمایت قرار داده تا برای سربلندی نام ایران و حل مشکلات فرهنگی در زمینه بانوان اتفاقات مثبتی رخ دهد، ما در وزارتخانه ورزش و جوانان آماده همکاری در زمینه‌های مختلف هستیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com