کد خبر ۱۰۹۵۲۵ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲

برگزاری اختتامیه دوره آموزشی «قوام الشریعه» در قم

اختتامیه سومین دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر «قوام الشریعه» در شهر مقدس قم برای خادمین افتخاری حافظان حریم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مرکز خبر حوزه، سومین دوره آموزش امر به معروف و نهی از منکر «قوام الشریعه» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور حجت الاسلام عبدی مدیر حرم مطهر، مقانلو مسئول خدّام افتخاری حافظان حریم و سیدمحمدتقی حسینی معاون علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین خوش‌نظر مسئول گروه فرهنگی_تبلیغی امت برتر و شعبانی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر عصر پنجشنبه در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمدتقی حسینی در توضیح عبارت «یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنة» گفت: ترجمه این عبارت به نظر برخی بزرگان این است که ای فاطمه؛ ما را در بهشت شفاعت کن یعنی در بهشت نیز درجاتی وجود دارد که برای رسیدن به درجات بالاتر نیازمند شفاعت خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام هستیم.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدی در راستای جلب مشارکت‌ دیگر نهادها و گروه‌ها گفت: ما به عنوان مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) دست امداد خود را به سمت همه گروه‌های امر به معروفی، مؤسسات آموزشی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دراز می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ما مانع حضور کسی نبوده و نیستیم اما قواعدی داریم که باید انجام شود.

مدیر حرم مطهر افزود: در حال حاضر برای هیچ واحدی غیر از حافظان حریم که وظیفه تذکر لسانی حرم مطهر را دارند، جذب خادم افتخاری نداریم.

وی خطاب به برادران و خواهران حافظان حریم گفت: بنده کتابی را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر تالیف کرده‌ام و حاضرم برای جلسات آموزشی بعدی در کنار شما باشم.

خاطرنشان می‌شود مسئولین واحدحافظان حرم از علاقه‌مندان جهت همکاری افتخاری با این واحد دعوت به عمل آوردند.

در ادامه این مراسم پس از اجرای گروه سرود سلام فرمانده توسط گروه ٣١٣ نفری منجی کانون رسالت با همراهی کودکان حاضر در جلسه، حجت الاسلام سیدمحمدحسین موسوی دولت آبادی مسئول مؤسسه آموزشی پژوهشی پیشگامان و وارثین مهدوی ضمن معرفی فعالیت‌های این مؤسسه گفت: ما آمادگی داریم که دوره‌های آموزش امر به معروف و نهی از منکر قوام الشریعه را برای نهادها، مؤسسات، مساجد، پایگاه‌ها و... برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: از مدیریت محترم حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌خواهیم جهت تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان خادمین تمام بخش‌های حرم، با برگزاری این دوره برای دیگر خادمین نیز موافقت نمایند.

موسوی دولت آبادی ادامه داد: این مؤسسه آموزشی از سال ١٣٩٩ فعالیت خود را آغاز نموده و برای گسترش فعالیت‌ها نیازمند همکاری دغدغه‌مندان جهت معرفی دوره‌های قوام الشریعه می‌باشد و تا کنون صدها نفر را آموزش داده است.

در پایان این مراسم از مسئولین حافظان حرم و برخی فعالین دوره نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد. خاطر نشان می‌شود این دوره با همکاری حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بسیج اصناف و طرح مردمی پارسا برگزار شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com