کد خبر ۱۰۹۵۷۵ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
استاندار قم خطاب مسئولان قمی:

خانه‌ای بسازید که حاضر به سکونت در آن باشید!

استاندار قم با بیان این که مسئولان در طرح نهضت ملی مسکن خانه‌ای بسازند که خودشان حاضر باشند در آن زندگی کنند؛ گفت: تسهیل در وضعیت زندگی و آرامش روانی باید اولویت احداث واحد‌های مسکونی این طرح در قم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز در نشست شورای تامین مسکن استان قم، با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت طرح مسکن مهر در مقابل دید ما قرار دارد، افزود: ما با مدل ساخت واحدهای مسکونی در پردیسان از نظر تراکم و سایر مدل های شهرسازی و معماری مخالف هستیم و لازم است در طرح های جدید احداث مسکن مشکلات کنونی تکرار نشود.

وی ادمه داد: طبق آمار و ارزیابی های انجام شده سرانه جرم در ساختمان های بلندمرتبه و بیش از سه طبقه بسیار بیشتر از ساختمان های تا سه طبقه و کمتر می باشد.

شاهچراغی ابراز کرد: اصل بحث و رویکرد در طرح نهضت ملی مسکن بر رایگان بودن زمین بوده و حرف و حدیث های مطرح شده در زمینه ۹۹ ساله شدن صدور اسناد این واحدها در شورای ملی زمین باید حل و فصل شود.

استاندار قم با تاکید بر ضروت کاهش هزینه های احداث طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: باید هزینه های تمام شده این طرح تاجایی که امکان دارد در پایین ترین شکل انجام بگیرد و فشار کمبود اعتبارات به دوش مردم نیفتد.

وی عنوان کرد: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان باید به الگویی در شهرسازی و آرامش زیست شهری با تعریف تمام کاربری های مورد نیاز تبدیل شود.

شاهچراغی با اشاره به مساله تامین برق مورد نیاز طرح نهضت ملی تولید مسکن، گفت: تامین برق این اراضی تعهد وزارت نیرو و برق منطقه ای تهران است.

استاندار قم همچنین عنوان کرد: در صورتی که در فضاهای روباز و غیرمسقف امکان احداث پارکینگ وجود داشته باشد باید این رویه برای کاهش هزینه های ساخت و کاهش تراکم دنبال شود.

وی ابراز کرد: ضرورت دارد تا از شرکت تعاونی های توانمند برای افزایش جنبه رقابتی و کاهش هزینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به شرط داشتن شرایط لازم استفاده گردد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان هایی که اراضی دولتی در داخل حریم شهری دارند باید آنها را برای احداث مسکن برای کارکنان خود آماده سازی کنند.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به ضرورت بهسازی و ایمن سازی محور پردیسان به کهک گفت: کار بهسازی این محور به زودی آغاز خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com