کد خبر ۱۰۹۵۸۵ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸
آیت‌الله حسینی بوشهری:

روحانیت در عرصه خدمت به مردم پیشگام است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیت از جنس مردم و هر جا که نیاز است برای خدمت به مردم پیشگام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار با چند تن از اعضای ستاد کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی گفت: اگر بخواهیم کارنامه‌ای برای روحانیت ارائه دهیم، روحانیت در تاریخ تشیع و تاریخ اسلام همواره نقش رهبری، پیشوایی و جلوداری را داشته است.

وی بیان کرد: پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) و حرکت با مقتضای هر زمان برای روحانیت در طول تاریخ مهم بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: روحانیت در طول تاریخ چند مسئله را به عنوان مسئله اساسی خودش تلقی کرده که یکی از آن‌ها نقش هدایت‌گری جامعه است.

وی با بیان اینکه روحانیون آگاه و بیدار در غم و شادی مردم شریک بوده‌اند، اظهار کرد: جنس روحانیت همانند انبیای الهی از جنس مردم است و این قشر هرجایی که نیاز بوده، مقابل دشمنان قدرتمندانه ایستادگی و مبارزه کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با همه تبلیغات زهرآگین دشمنان در ماهواره‌ها و فضای مجازی و... اگر دین و اعتقاداتی بین مردم مانده، به خاطر تلاش روحانیت است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیت در بعد خدمات اجتماعی ابراز کرد: روحانیت در عرصه ارائه خدمات اجتماعی به مردم همچون سیل، زلزله، کرونا و... دلسوزانه در صحنه حاضر شده‌اند.

امام جمعه قم تأکید کرد: روحانیت هدایت‌گری، خدمت اجتماعی و نظامی را در کنار هم قرار می‌دهد و حرکت خود را با تأسی از امام حسین (ع) انجام می‌دهد که این نشان از وظیفه شناسی آنها است.

وی با اشاره به حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس، گفت: روحانیت به صورت کاملاً برجسته در جنگ مقابل رژیم بعثی حاضر شد و هر گردانی نیاز داشت که افرادی پیش‌قدم شوند و مین‌ها را از بین ببرند، این روحانیون بودند که راه را برای رزمندگان باز می‌کردند.

 حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی بسیار ارزشمند است. این برنامه، یک پیام بزرگی در این شرایط خاص کشور است که روحانیت هرجا نیاز به ورود داشته، در میدان حاضر شده‌ است و آینده نیز این‌چنین خواهد بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com