کد خبر ۱۱۰۰۴۲ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

علت قطعی‌ برق برخی محلات قم در روزهای اخیر چیست؟

شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پاسخ به خبرنگار قم‌نا، ضمن رد هرگونه خاموشی پیش بینی شده بخش خانگی، علت قطعی ناگهانی برق را متوجه مشکلات فنی ناشی از حوادث طبیعی یا سرقت کابل‌های برق عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در روزهای گذشته برخی شهروندان قمی در تماس با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، از قطع ناگهانی برق در برخی مناطق شهر قم گلایه کردند.

این شهروندان می‌گویند این قطعی درحالی است که هیچ گونه اطلاع رسانی قبلی در این باره صورت نگرفته است و در اپلیکیشن «برق من» نیز هیچ گونه خبری پیرامون خاموشی‌ها در قم وجود ندارد.

در همین خصوص روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پاسخ به خبرنگار قم‌نا، ضمن رد هرگونه خاموشی پیش بینی شده بخش خانگی، علت قطعی ناگهانی برق را متوجه مشکلات فنی ناشی از حوادث طبیعی یا سرقت کابل‌های برق عنوان کرد.

غروی با بیان این که در تابستان امسال تنها قرار است برق بخش صنعتی با محدودیت مواجه شود، تصریح کرد: بر اساس مکاتبات صورت گرفته، برق اداره‌های پرمصرفی که به کاهش مصرف اقدام نکنند با هماهنگ استانداری قم قطع خواهد شد.

روز گذشته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری گفت: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای در خصوص کاهش پیک‌ بار تابستان کرده است که ‌کاهش‌ ساعت کاری دستگاه‌های اداری و تعامل با بخش‌های صنعت و کشاورزی از جمله این اقدامات است.

مهدی آهنین‌پنجه با تاکید بر این که تامین برق بخش خانگی را خط قرمز وزارت نیرو توصیف کرد و در این باره ابراز داشت: در تابستان امسال هیچ برنامه‌ای برای محدودیت انرژی در بخش خانگی نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین قطعی‌های اخیر روزهای گذشته را ناشی از طوفان شدید و اتصالی اعلام کرد که مناطق قطع شده با تلاش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان کمتر از یک ساعت وارد مدار شدند.

وی تأکید کرد: بیش از هزار و 100 مشترک پرمصرف خانگی باید توجه داشته باشند اگر مصرف خود را کاهش ندهند با قبض‌های سنگین برق مواجه خواهند شد.

آهنین‌پنجه با بیان اینکه از 600 اداره استان سال گذشته 282 همکاری لازم برای مدیریت مصرف را نداشتند، ابراز داشت: تا امروز 35 اخطار برای ادارات که همکاری نکردند ارسال شده که در صورت عدم همکاری ما مجاز هستیم پس از دو بار اخطار با هماهنگی استانداری نسبت به قطع برق ادارات خاطی اقدام کنیم.

وی درعین‌حال تصریح کرد: قطع برق ادارات پس از وقت اداری صورت می‌گیرد که کار مردم دچار اخلال نشود.

*محمد حسین حسینی طلب

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com