کد خبر ۱۱۰۲۲۵ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
استاندار قم:

مسئله مهاجرت به قم از مسائل اساسی استان است

شاهچراغی با اشاره به موضوع مهاجرت به قم گفت: ظرفیت نیروی انسانی یکی از مزیت‌های بی‌بدیل و کم نظیر در استان قم است و به همین دلیل مسئله مهاجرت از داخل و خارج از کشور به این استان یکی از مسائل اساسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم که پنجشنبه با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: دشمن برای تغییر ذائقه فرهنگی و دینی مردم قم برنامه‌ریزی و تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: تقویت نیروی انتظامی از منظر دستگاه قضایی نیز از نیازهای مهم استان قم در مسیر بهبود خدمات‌رسانی اجتماعی به مردم است.

وی با اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در قم، بیان کرد: از دستگاه قضایی درخواست می‌شود نسبت به رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی در قم نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: ظرفیت نیروی انسانی یکی از مزیت‌های بی‌بدیل و کم نظیر در استان قم است و به همین دلیل مساله مهاجرت از داخل و خارج از کشور به این استان یکی از مسائل اساسی است.

استاندار قم ادامه داد: به دلیل ویژگی مهاجرپذیری شهر قم طی سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت‌های منطقه‌ای به خصوص در بازار مسکن بوده‌ایم.

شاهچراغی اضافه کرد: از آنجایی که قم قبل از انقلاب اسلامی مغضوب رژیم بود این استان با مشکلاتی در برخی شاخصه‌های اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی و محلات کم‌برخوردار است.

استاندار قم یادآور شد: در سفر سال گذشته رییس جمهور به قم ۲ هزار و ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی پیش‌بینی شده که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است؛ ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز در قالب این سفر به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طرح احداث واحد تولیدی پارچه مشکی با اعتبار ۳۲ میلیون دلاری در استان قم کلید خورده است، گفت: از مجموع ۱۴۵ پروژه مطرح شده در قالب سفر رییس‌جمهور حدود ۳۰ طرح را پروژه‌های کلان مانند فرودگاه، مترو و حاشیه‌نشینی تشکیل می‌دهد.

استاندار قم با اشاره به سکونت ۲۵۰ هزار اتباع در قم اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر از این اتباع مجوزهای قانونی سکونت در قم را دارا می‌باشند؛ نخبگان اتباع یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های قم است که شایسته است زمینه برای نقش‌آفرینی آن‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه قم فراهم گردد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com