کد خبر ۱۱۰۲۶۳ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

ورود سالانه ۸۰۰ هزار راس دام به دامشهر قم

رئیس سازمان جهادکشاورزی قم با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولید دام در شهرک دامشهر قم گفت: ۱۲۰۰ واحد دامپروری در این شهرک مستقر هستند و سالانه ۸۰۰ هزار راس دام به این مجموعه وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا حاجی رضا ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان قم اظهار داشت: استان قم خوشبختانه در عرصه دام و طیور و امنیت غذایی وضعیت مطلوبی دارد و در این بخش‌ها حتی شاهد صادرات از سوی تولیدکنندگان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به توان بخش کشاورزی استان قم ابراز داشت: نیم درصد اراضی زارعی و کشاورزی کشور در استان قم واقع است و در مجموع ۲ درصد از دام طیور مورد نیاز کشور در قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولید دام در شهرک دامشهر قم بیان داشت: بیش از ۱۲۰۰ واحد تولیدی دامپروری در استان قم در این شهرک مستقر است و به دلیل آنکه سالانه ۸۰۰ هزار دام به آن وارد می‌شود توجه به امر پیشگیری از بیماری‌ها در این مجموعه می‌بایست مورد توجه جدی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در ادامه ابراز داشت: تراکم مرغداری‌های گوشتی قم ۶ برابر و مرغداری‌های تخم گذار نیز ۸ برابر کشوری است و به همین دلیل باید مراقب بیماری‌هایی از جمله آنفلوانزا در استان باشیم.

در این مراسم از تلاش‌های محمد مهدی رفیعی مدیر کل پیشین دامپزشکی استان قم تقدیر شد و حسن توحیدی مهربه عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com