کد خبر ۱۱۰۲۸۴ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۳

همایش روز قشر بسیج اساتید در قم برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های قم گفت: همایش روز قشر بسیج اساتید امروز با حضور اساتید دانشگاه‌ها و با سخنرانی سردار قریشی جانشین سازمان بسیج اساتید و آیت‌الله رجبی رئیس موسسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از تسنیم، سرهنگ محمود علامه روشن در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: وظایفی که بر دوش اساتید بسیجی است در سطوح مختلف جامعه تاثیرگذار است.

وی افزود: همکاری با مدیریت دانشگاه‌ها برای رسیدن به دانشگاه اسلامی، کمک به دولت و سایر نهادها در شرایط بحرانی، تقویت روحیه همکاری و ایثار در میان اساتید، کمک به شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی در دانشگاه‌ها و ارائه راهکارهای لازم، از جمله اهداف تشکیل سازمان بسیج اساتید است.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم بیان کرد: مشارکت در برگزاری نشست‌های علمی، فرهنگی و همایش‌ها و همچنین سهیم شدن در عرصه‌های تحقیقاتی کشور، برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی از جمله راهیان نور و بازدیدهای علمی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان از دیگر اهداف تشکیل این سازمان است.

علامه روشن با اشاره به اینکه 31 خردادماه سالروز شهادت شهید مصطفی چمران به نام روز اساتید نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: ما مفتخر هستیم که در لوای مرد بزرگی همانند شهید چمران این روز را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز از جمله برنامه‌های سازمان بسیج اساتید است، جهاد تبیین، سبک زندگی، اشتغال و کارآفرینی، مدیریت و حکم رانی، اسلامی کردن علوم انسانی، جبهه علمی و فرهنگی، تربیتی و بصیرتی و شورای عالی قشر از جمله این هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم گفت: همایش روز قشر بسیج اساتید به منظور گرامیداشت یاد و خاطره اساتید شهید مصطفی چمران، گسترش تفکر بسیجی و ایجاد تعهد علمی برگزار می شود.

علامه روشن افزود: این همایش امروز ساعت 18:30 با حضور اساتید دانشگاه‌ها در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی با سخنرانی سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج اساتید و آیت‌الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم، کمک به مدیریت و حکمرانی نظام حاکم را از جمله اهداف این سازمان دانست و گفت: ما نسبت به ارائه راهکارهای عملی برای اصلاح وضعیت موجود در حوزه‌های مختلف اقدام و مدیریت کلان را یاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جریان‌سازی با محوریت اساتید انقلابی و بسیجی و تقویت جبهه انقلاب در دانشگاه‌ها از جمله اهداف سازمان بسیج اساتید است، بسیج برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها پیشگام است چراکه ایشان بهترین کارشناس مسائل مختلف جامعه هستند و ما می‌توانیم مسائل خود را با منویات ایشان دنبال کنیم.

علامه روشن از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مهارتی و بصیرتی به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم یاد کرد و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی و مهمی که انجام می‌شود، موضوع جهاد تبیین است و در این راستا باید همه افراد جامعه به میدان وارد شوند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com