کد خبر ۱۱۰۳۲۸ انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۱
آیت‌الله نوری همدانی:

باید مشکل فقر، بیکاری و گرانی برطرف شود

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رفع مشکلات و کمبودهای مردم باید سرلوحه کار مسئولان باشد تاکید کرد: مسئولان باید در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عنایت خاص خداوند متعال به مسئولان و دست‌اندرکاران نظام توفیق خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و بر طرف کردن کمبودهای آنان است و بر اساس فرهنگ اسلامی بهترین عبادات خدمت‌رسانی به مردم است.

این مرجع عالیقدر تقلید شیعیان در ادامه سیره امیر مومنان (ع) را بهترین الگو برای مسئولاندانسته و خاطر نشان کرد: امیر مومنان در عهد نامه خود به مالک اشتر می نویسد: که ای مالک! بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند. بنابراین رفع مشکلات و کمبودهای مردم باید سرلوحه کار مسئولان باشد. باید توجه داشت هر کجا فقر، جهل و ظلم باشد عدالت نیست برای اجرای عدالت در سرتاسر کشور باید همه ابزارها به کار گرفته شود همه آحاد جامعه حتی آن کسی که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان زندگی می کند بر گردن شما حق دارد.

 نوری همدانی امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را یکی از ظرفیت مهم در رشد و تعالی جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: باید به حرف دلسوزان و متخصصان متعهد گوش داد و اگر جایی خطا و اشتباهی رخ می‌دهد همه ما مسئول هستیم آن را بیان کنیم و باید آن اشتباه بر طرف شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع  یکی از وظایف مسئولان را در کنار مردم بودن دانست و افزود: دست‌اندرکاران و مسئولان باید در میان مردم باشند و به حرف مردم و درددل آنها گوش دهند مردم مشکلاتشان را برای ما می نویسند به ما می‌گویند و ما هم حرف مردم را به شما می گویم باید مشکل فقر و بیکاری و گرانی برطرف شود.

مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی‌ها را با مردم بیان کنند

نوری همدانی صداقت در گفتار و حسن نیت را یکی از عوامل مهم در رفع مشکلات بیان کرد و گفت: باید توجه داشت که زندگی مردم باید مطابق آنان اداره شود اگر مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی‌ها را با مردم بیان کنند، مردم شریف ایران که در تمام صحنه یار و یاور نظام مقدس اسلامی بوده اند با جان و دل در کنار شما می‌ایستند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: ما باید این نظام را نگه داریم و راه نگهداشتن این نظام که ثمره خون شهیدان و مجاهدت های امام راحل است با خدمت به مردم حفظ می‌شود. همه باید تلاش کنیم مردم نسبت به آیند امیدوار باشند و آینده این کشور روز به روز روشن تر و محکم‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: مسئولان باید علاقمند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند. نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.

نوری همدان در پایان ضمن دعای خیر برای مسئولان و توفیق روزافزون دلسوزان نظام گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان دلسوز نظام و توفیق پروردگار اقدامات موثری در رفع کمبود ها و بر طرف کردن گرانی صورت گیرد و مسئولان دلسوز و خدمت گذار بدانند خدمت به مردم بهترین عبادات و مهم ترین مسئولیت شما است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com