کد خبر ۱۱۰۳۴۵ انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷

آمار طلاق در قم کاهش یافت

سیدمحمدتقی شاهچراغی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در قم در مسیر احیا قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به فعالیت دو نهاد قرار گاه ۱۹ دی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تقسیم کاری صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی مشکلات این حوزه رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، سیدمحمدتقی شاهچراغی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در قم در مسیر احیا قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به فعالیت دو نهاد قرار گاه ۱۹ دی  و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تقسیم کاری صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی مشکلات این حوزه رفع شود.

وی با بیان اینکه فصل تابستان با توجه به تعطیلی‌ها و شرایط موجود کار اساسی می خواهد، افزود: در تابستان در بوستان علوی قم اقداماتی برنامه ریزی شده که بخش کوچکی از آن با همکاری نیروی انتظامی و بسیج کارهای سلبی و بخش عمده هم کارهای ایجابی و فرهنگ سازی است.

استاندار قم با بیان اینکه کار خوبی را آموزش و پرورش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی برای تابستان شروع کرده است، گفت: برای تابستان ۵۰۰ مدرسه هدفگذاری شده است که این مدارس باز باشند و از معلمانی که مایل هستند به صورت جهادی همکاری کنند دعوت شده تا کارهای فرهنگی انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است در امر به معروف و نهی از منکر موفق باشیم باید فرزندان مان با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و ارزش های دینی آشنا شوند، گفت: برای سال تحصیلی آینده نیز برنامه خوبی در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است و طی سال تحصیلی آینده تقریبا ۲۹۰ هزار دانش آموزی که در استان داریم با یک برنامه منظم یک روز به حرم مطهر بانوی کرامت، یک روز به مسجد مقدس جمکران و یک روز به گلزار شهدا مشرف و با معارف و ارزش های دینی آشنا می‌شوند.

شاهچراغی با اشاره به دیده شدن طرح امین در قانون بودجه امسال، اجرای این طرح را به تدریج در جامعه اثرگذار دانست و گفت: ما لایه های مختلف مسائل خلاف اخلاق و شرع را در قم داریم که با تغییر دولت آمار برخی از مسائلی در سطح ادارات کم شده است؛ برای مثال استفاده از چادر بدون هیچ اقدام عملی در ادارات و سازمان ها افزایش پیدا کرده است ولی برخی ادارات و اصناف هم مشکلات بیشتری دارند که اصلاح آن زمانبر است.

وی با اشاره به لزوم اقدامات زیربنایی اظهار کرد: با پای کار آمدن شهرداری، مساجد، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دیگر ارگان ها امیدواریم اقدامات زیربنایی بهتری صورت بگیرد.

استاندار قم ادامه داد: ما نیز در دولت اعتبارات جدول ۱۷ را به سمت موضوعات ارزشی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایثار و شهادت سوق داده ایم و همچنین می شود از اعتبارات نهادهای دولتی و عمومی با عنوان مسئولیت اجتماعی این نهادها در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com