کد خبر ۱۱۰۳۵۲ انتشار : ۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
در دیدار معاون وزیر علوم با استاندار قم مطرح شد؛

ایجاد پردیس فناوری کشاورزی با هدف کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان درقم

ایجاد پردیس فناوری کشاورزی در ۱۵ هکتار برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی قم در دیدار معاون وزیر علوم با استاندار قم مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار با خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و تحقیقات، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در شعار سال بر توجه بیشتر به تولید دانش‌بنیان اظهار داشت: قم با توجه به موقعیت جغرافیایی که داشته و قرار گرفتن در مسیر دسترسی به استان‌های اقتصادی مثل اصفهان، مرکزی و فاصله آن با تهران، ظرفیتی برای جذب فعالین دانش‌بنیان دارد.

وی با تأکید بر حمایت از پردیس‌های فناوری تخصصی در استان افزود: سیاست ما در استان قم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با همه ابزارها و امکانات است و هر جا نیاز به پیگیری ما باشد دریغ نمی‌کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قم به لحاظ بودجه جز استان‌های آخر جدول است؛ اما تلاش جدی ما هدایت همین بودجه محدود در مسیر تأمین نیازهای صنعت با استفاده پژوهش‌های دانشگاهی است.

در ادامه این دیدار علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن قدردانی از حمایت مدیریت عالی استان از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: رویکرد حمایتی تصمیم گیران و مدیران از شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشران توسعه کشور است.

در پایان این جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین پارک علم و فناوری استان و مرکز تحقیقات کشاورزی استان به‌منظور ایجاد «پردیس فناوری کشاورزی» در ۱۵ هکتار برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی به امضا برسد.

گفتنی است قرار است در اولین مرحله ۱۰ پردیس فناوری کشاورزی در کشور ایجاد شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com