کد خبر ۱۱۰۳۵۵ انتشار : ۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸

تولید روزانه ۶۹۰ تن پسماند در شهر قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگویی خبری، با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند در سطح شهر اظهار داشت: سه ایستگاه و سکوی انتقال پسماند در سطح شهر فعال است که یک ایستگاه دیگر در حال ساخت، تجهیز و نوسازی بوده که این پسماندها هر شب بعد از جمع‌آوری به این سکوها برای انتقال منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط ۶۰۹ تن زباله در شبانه‌روز توسط ماشین‌های پرس و نیسان‌ها جمع‌آوری و روی ایستگاه‌های انتقال زباله داخل سیم تریل‌هایی که در سکو وجود داشته منتقل می‌شود، ابراز کرد: بلافاصله بعد از تکمیل ظرفیت، پسماندها توسط کشنده‌ها به مجموعه سایت البرز انتقال پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: برای کاهش بعد مسافت و افزایش سرعت انتقال پسماندها، ایستگاه‌ها و سکوهای مختلفی در سطح شهر تعریف‌شده تا پسماند با سرعت تخلیه و به سایت البرز منتقل شود.

وی مشارکت شهروندان در تفکیک پسماندهای خشک را موردتوجه قرار داد و افزود: روزانه حدود ۸۰ تن پسماند خشک توسط تحویل شهروندان، اکیپ‌های تفکیک و زباله گردها جمع‌آوری می‌شود که درمجموع ۶۹۰ تن پسماند تولید و ۶۰۵ تن به سایت پسماند البرز انتقال داده می‌شود.

میرابراهیمی در مورد انواع پسماند عنوان کرد: دسته‌بندی پسماند توسط قانون مدیریت پسماند در سال ۸۳ انجام‌شده و دقیقاً به ۵ دسته پسماند تقسیم‌شده است که شامل پسماند خانگی و عادی در سطح شهر، نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای پزشکی مجموعه‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و پلی کلینیک‌ها، پسماندهای کشاورزی و پسماندهای صنعتی و در نهایت پسماندهای ویژه است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com