کد خبر ۱۱۰۳۸۲ انتشار : ۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲

طرح سنجش سلامت نوآموزان در قم آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان هم‌زمان با سراسر کشور از امروز در این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در این زمینه افزود: در این طرح که با مشارکت آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود، تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان ابتدا در پایگاه‌های سنجش آموزش‌وپرورش مورد ارزیابی‌ اولیه قرار گرفته و سپس در مراکز و پایگاه‌های سلامت حوزه معاونت بهداشتی واکسن ۶ سالگی و مراقبت‌های تکمیلی را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت انجام و تکمیل سابقه واکسیناسیون کودکان در پیشگیری و حذف بسیاری از بیماری‌ها، اضافه کرد: انجام کلیه خدمات و معاینات پزشکی در این طرح در مراکز و پایگاه‌های سلامت کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: ۴۲ مرکز، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت در شهر و روستا آماده خدمت‌رسانی به شهروندان می‌باشد و پس از انجام‌ معاینات پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیکی، گواهی سلامت برای نوآموزان صادر خواهد شد.

محبی ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در ثبت و نگهداری سوابق مراقبت‌های نوجوانان از دوران کودکی تا بزرگسالی، از والدین خواست: برای انجام مراقبت‌ها و معاینات پزشکی فرزندان خود به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود، یعنی مرکز یا پایگاهی که تاکنون خدمات بهداشتی را دریافت نموده و پرونده سلامت دارند مراجعه، نمایند.

به گفته وی، همشهریان می‌توانند برای اطلاع از فهرست و نشانی مراکز و پایگاه‌های سلامت به درگاه الکترونیک معاونت بهداشتی قم به نشانی phc.muq.ac.ir مراجعه و یا اپلیکیشن بهدان را از بازار دریافت و نصب نمایند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com