کد خبر ۱۱۰۹۴۴ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴

برگزاری کلاس‌های داوری و مربی‌گری درجه 3 آسیا رشته پینگ‌پنگ در قم

محمد عموئیان رئیس هیأت تنیس روی میز قم امروز اظهار کرد: ورزش پینگ‌پنگ در استان قم میان مردم جایگاه مناسبی دارد و استعدادهای خوبی نیز در قم داریم که هرکدام می‌توانند برای استان افتخارآفرین باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، محمد عموئیان رئیس هیأت تنیس روی میز قم امروز اظهار کرد: ورزش پینگ‌پنگ در استان قم میان مردم جایگاه مناسبی دارد و استعدادهای خوبی نیز در قم داریم که هرکدام می‌توانند برای استان افتخارآفرین باشند.

وی افزود: در این چند سال گذشته سعی کرده‌ایم که به بحث آکادمیک و پایه توجه بیشتری داشته باشیم و استعدادیابی در حوزه ورزش پینگ پنگ را دنبال کرده‌ایم، همچنین در سال جاری نیز بحث استعدادیابی را در قم دنبال می‌کنیم.

عموئیان ادامه داد: خروجی توجه به بحث آکادمیک نتایج قابل‌قبول و خوبی داشته است برای مثال ورزشکاران ما در حال حاضر به سنی رسیده‌اند که در مسابقات مختلف استانی و حتی جهانی توان رقابت با ورزشکاران مستعد را دارند و ما مشکلی در این زمینه نداریم و مدعی کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی هستیم.

رئیس هیأت تنیس روی میز قم در خصوص حضور پینگ‌پنگ بازان قمی در تیم‌های مختلف بیان کرد: خوشبختانه در این چند سال اخیر بازیکنان قمی خوبی در تیم‌ها حضور داشته‌اند برای نمونه در رنکینگ یک رده خردسالان کشور پارسا پریزاد را داریم، در نوجوانان محمد حسن حبیبی نفر دوم رنکینگ است که برای مسابقات آسیایی لائوس انتخاب شده و اعزام خواهد شد.

وی تاکید کرد: سالی که گذشت سال خوبی برای هیأت تنیس روی میز قم بود که بازیکنان ما در بخش‌های آقایان و بانوان توانستند عناوین بسیار خوبی کسب کنند، برای مثال زهرا مصباحی توانست مقام دوم نوجوانان منطقه 6 را به‌دست آورد، اگر بتوانیم به دختران پینگ‌پنگ‌باز قمی بهای بیشتری دهیم قطعا می‌توانند افتخارآفرین باشند.

وی با اشاره به تقویم ورزشی هیئت پینگ‌پنگ قم عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال جاری برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف است طبق برنامه‌ریزی‌ها پینگ پنگ بازان قمی تا پایان سال حداقل در ۳ مسابقات با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد، علاوه بر برگزاری مسابقات رسمی برای مناسبت‌های مختلف نیز برنامه‌هایی داریم.

عموئیان تصریح کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات در بخش آموزش نیز اقداماتی انجام خواهیم داد، به عنوان مثال کارگاه‌های آموزشی و ارتقای سطح مربی‌گری و داوری با حضور اساتید مطرح کشور را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در هفته دوم مردادماه میزبان علی‌رضا حمیدی مدرس فدراسیون تنیس روی میز برای برگزاری کلاس‌های مربی‌گری خواهیم بود، در اواخر مرداد نیز کلاس‌های ارتقای دانش داوری را برگزار می‌کنیم و در شهریورماه نیز کلاس‌های مربی‌گری درجه ۳ آسیا در قم برگزار می‌شود.

رئیس هیأت تنیس روی میز قم عنوان کرد: سال گذشته تیم پینگ‌پنگ قم در لیگ برتر نوجوانان و جوانان توانست مقام سومی مسابقات را بدست آورد، امسال نیز تلاش می‌کنیم تا روند مثبت و خوبی را در فصب جدید رقابت‌ها داشته باشیم، تصمیم داریم در فصل جدید لیگ دسته اول جوانان باشگاه‌های کشور تیم‌داری کنیم.

وی افزود: در بخش بانوان نیز در لیگ برتر نوجوان و جوانان تیم پرقدرتی راهی مسابقات می‌کنیم و امیدواریم که دختران پینگ‌پنگ‌باز قمی بتوانند شایستگی‌های خود را اثبات کنند و در تلاشیم با جذب یک حامی مالی، تیم‌های خوب و قدرتمندی را در مسابقات مختلف داشته باشیم.

 رئیس هیأت تنیس روی میز قم در خصوص مشکلات ورزشکاران گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که ورزشکاران ما این روزها با آن درگیر هستند بحث بالا رفتن قیمت تجهیزات ورزشی است، متاسفانه به دلیل تورم و بالا رفتن قیمت دلار هزینه تهیه یک راکت پینگ‌پنگ بین ۲ الی ۳ میلیون تومان است.

عموئیان در خصوص مشکلات هیأت تنیس روی میز گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که هیأت‌های ورزشی با آن مواجه هستند بحث مالی است که باید فکری اساسی در این موضوع شود، هزینه هیئت‌های ورزشی و تیم‌داری بالا رفته و مبالغ کم جوابگوی هزینه‌ها نیست، به همین خاطر بسیاری از هیأت‌های ورزشی به دنبال جذب حامی مالی رفته‌اند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com