کد خبر ۱۱۱۱۸۲ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۲
امام جمعه قم:

گشت ارشاد برای هنجارشکنان است

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه اکثریت جامعه معتقد و ملتزم به رعایت حجاب هستند، گفت: گشت ارشاد فقط برای کسانی است که قصد هنجارشکنی دارند و باید دانست که حجاب هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان ما ایجاد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه ماه محرم آغاز عزای آل‌الله است، گفت: در این ماه خطبا، وعاظ و مداحان اهل بیت و مردم عزیز به اقامه عزا و شرکت در مجالس حسینی می‌پردازند.

وی بیان کرد: وعاظ محترم و مداحان در این ماه تبلیغ، از سبک زندگی حسینی و زینبی برای مردم بیان کنند و با استفاده از قرآن و حدیث، مردم را با سیره اهل بیت آشنا کنند.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: آغاز ماه محرم، آغاز دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز است که این‌ دو واجب الهی اگر در جامعه درست و تحت ضوابط و هدایت‌های رهبر حکیم انقلاب قرار بگیرد، بدون شک مورد رضایت امام زمان خواهد بود.

وی با اشاره به بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه در تهران، افزود: رهبر معظم انقلاب در این جلسه خطاب به ائمه جمعه گفتند که خطیب جمعه باید بتواند در برابر شبهه پراکنی‌های دائمی دشمنان مقابله کند.

آیت‌الله سعیدی افزود: رهبری در پاسخ به سوال «ریشه ورود غربی‌ها به حجاب زنان ایرانی چیست» گفتند: زن باشرف بااستعداد ایرانی، یکی از بزرگترین ضربه‌ها را بر تمدن غرب زده است؛ چراکه غربی‌ها ۲۰۰ سال است که مدعی‌اند زن اگر چنانچه از قیود و اخلاقیات شرعی رها نشود، نمی‌تواند پیشرفت کند و اما زنان ایرانی در برابر این هجمه دشمن، ثابت کردند که با رعایت حجاب اسلامی در همه میدان‌ها همچون مراکز علمی و مسابقات ورزشی می‌توانند ظاهر موفق شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: زنان ایرانی با رعایت حجاب و عفاف اسلامی در بالاترین سطوح قرار گرفته‌اند و موفقیت‌ کسب کرده‌اند که این بسیار مهم است؛ این موضوع باطل‌کننده زحمت و تلاش ۲۰۰ ساله غرب است و چون برایشان قابل تحمل نیست، بر مسئله حجاب پافشاری کرده و شبهه وارد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت جامعه معتقد و ملتزم به رعایت حجاب هستند، گفت: گشت ارشاد فقط برای کسانی است که قصد هنجارشکنی دارند و باید دانست که حجاب هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان ما ایجاد نمی‌کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com