کد خبر ۱۱۱۲۲۸ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
رئیس کل دادگستری استان قم:

۱۶ هکتار از اراضی ملی استان قم در یک‌ سال گذشته آزادسازی شد

حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت: تیرماه سال گذشته تاکنون ۱۶.۳ هکتار از اراضی ملی و حریم رودخانه‌های استان قم رفع تصرف و آزاد سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام والمسلمین مظفری در تشریح اقدامات دادگستری استان قم در رابطه با آزاد سازی اراضی ملی، با تاکید بر لزوم صیانت از بیت المال و جلوگیری و مقابله با تصرفات اراضی ملی، اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون ۱۶.۳ هکتار از اراضی ملی و حریم رودخانه‌های استان قم رفع تصرف و آزادسازی شده است.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه صیانت از بیت المال است افزود: بر همین اساس در یک‌سال گذشته با اجرای احکام قضائی صادره دادگستری استان قم ۲۵ مورد بنا و مستحدثات غیرقانونی دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و انتظامی قلع و قمع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه دستگاه قضائی در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال کاملاً جدی است، اضافه کرد: در همین بازه زمانی با صدور دستور اکید مبنی بر مقابله با هرگونه تغییر کاربری ساخت و ساز غیرمجاز به اداره کل جهاد کشاورزی استان از تغییر کاربری ۲۱.۵ هکتار از اراضی زراعی نیز جلوگیری شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری همچنین تاکیدکرد: نگاه دستگاه قضائی در این حوزه پیشگیرانه است و هشدارهای لازم را به متعرضان و متصرفان به بیت المال و متخلفان این حوزه داده است و در این خصوص با هیچکس تعارف ندارد و با متصرفان و متعرضان به بیت المال بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com