کد خبر ۱۱۱۲۳۹ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳

کدام علمای قم «رحیم‌پور ازغدی» را از تریبون نماز جمعه کنار زدند؟!

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس پیشین و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، علت حذف «حسن رحیم‌پور ازغدی» از سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران را اعتراض برخی علمای قم به سخنان وی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس پیشین و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، علت حذف «حسن رحیم‌پور ازغدی» از سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران را اعتراض برخی علمای قم به سخنان وی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام تقوی که مهمان این هفته «جهان آرا» بود، در پاسخ به مجری این برنامه درباره دلیل حذف رحیم‌پور ازغدی گفت: "من خودم شخصا با سخنان آقای رحیم‌پور ازغدی موافق بودم و در آن زمانی که ما بودیم حتی توصیه می‌کردیم که ایشان بیاید و صحبت کند و هیچ مانعی ندارد که انتقاد کند. منتها در همان موقع عده‌ای از فضلا و اساتید قم به صحبت‌های ایشان اعتراض کردند و می‌گفتند [رحیم‌پور ازغدی] طوری مسائل را مطرح می‌کند که گویا در قم و حوزه‌های علمیه کسی نیست و اینها همه سرکاری است."

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه اظهارات خود به نقل از آقای رحیم‌پور ازغدی گفت: "ایشان نیز در پاسخ گفتند که من صحبت‌های امام را می‌خوانم و حالا اگر آقایان تحمل صحبت‌های امام را ندارند آن بحث دیگری است."

از خرداد سال 93 بود که «حسن رحیم‌پور ازغدی» به دعوت ستاد برگزاری نماز جمعه تهران برای سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه، سلسله مباحثی را ارائه کرد که مورد استقبال نمازگزاران، امامان جمعه تهران، رسانه‌ها و تشکل های دانشجویی قرار گرفت.

استقبال از این سخنان به گونه‌ای بود که بسیاری از نمازگزاران پیگیر دریافت سی‌دی‌های این مباحث بودند و در فضای مجازی نیز مخاطبان استقبال خوبی از محتوای این سخنرانی‌ها داشتند. با این حال پس از گذشت چند جلسه، سلسله مباحث ایشان قطع شد و مسئولان مربوطه نیز حاضر پاسخگویی درباره علل حذف ایشان از سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران نشدند.

حذف رحیم‌پور ازغدی در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ تیرماه ۱۳۹۴ و در دیدار با جمعی از دانشجویان، از ایشان به عنوان «یکی از برادران خیلی خوب ما» نام برده و بر لزوم استفاده دانشجویان از دیدگاه‌های ایشان تاکید کرده بودند.

اگرچه در همان اثنای حذف رحیم‌پور ازغدی از سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، درباره پشت‌ پرده‌های این موضوع گمانه‌ زنی‌هایی شده بود؛ با این حال جا داشت تا حجت‌الاسلام تقوی، آن دسته از علما و فضلای عامل حذف آقای رحیم‌پور را به اسم معرفی می‌کرد تا دید چه کسانی با تفاوت دیدگاه در تلاش‌ بودند تا تریبون نمازجمعه را به جایگاه تشریفاتی تبدیل کرده و مانع شنیده صدای مردم از تریبون‌ نماز جمعه شوند!

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com