کد خبر ۱۱۱۲۸۶ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۵

افتتاح بخش زایمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افتتاح بخش زایمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) تا پایان شهریورماه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، مهدی مصری عصر امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث جوانی جمعیت نگاه ما حمایت و تسهیل‌گری است، اظهار کرد: کمیته فقه سلامت و جمعیت نیز در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اندیشکده فرهنگ سلامت و جوانی جمعیت را پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: همچنین در این راستا یک دستگاه لیزر برای مرکز درمان ناباروری دانشگاه گرفتیم که مرکز ما را مجهزتر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت هنوز برخی از کادر درمان در راستای تنظیم جمعیت فعالیت می‌کنند، مطرح کرد: این مشکل به دلیل تبلیغات گسترده گذشته است و هنوز کادر درمان در حوزه اصلاح رویه جوانی جمعیت توجیه نشده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی جوانی جمعیت اولویت‌های مطلوبی دارد که بخشی از آن درحال انجام بوده و بخش دیگر نیز پیگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: پوسترهای مختلف جوانی جمعیت را نیز طراحی کرده‌ایم که در این حوزه نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف به منظور پمپاژ خبری و تبلیغاتی لزوم جوانی جمعیت هستیم.

مصری با اشاره به اینکه به دنبال بهره‌برداری از بخش زایمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) تا پایان شهریورماه هستیم، تصریح کرد: بحث فقه جمعیت و احکام جمعیت نیز به عنوان دروس تحصیلی در آموزش دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: بحث غربالگری جنین از نظر اخلاقی و حقوقی زوایای مختلفی دارد که تلاش می‌کنیم چالش‌های جوانی جمعیت در این حوزه را احصا و رفع کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com