کد خبر ۱۱۱۲۸۷ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۸
استادحوزه علمیه قم:

محاسبات مادی علت عدم همراهی برخی با عاشورا بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عدم توفیق همراهی عده‌ای با امام حسین (ع) در حماسه کربلا، گفت: از عوامل عدم همراهی با ولی و امام زمان، محاسبات مادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی الیاسی در مراسم عزاداری شب پنجم محرم هیئت خادم الرضا (ع) که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد با اشاره به عدم توفیق همراهی عده‌ای با امام حسین (ع) در حماسه کربلا، گفت: از عوامل عدم همراهی با ولی و امام زمان، محاسبات مادی ماست و شیطان همیشه ما را از فقر می‌ترساند تا از پایبندی به حق کوتاه بیاییم.

وی افزود: اگر قانون رزق و روزی را شناختیم می‌دانیم چه کارهایی را انجام دهیم و از چه اموری بپرهیزیم؛ مثلاً خداوند می‌فرماید گناه موجب کاهش روزی است.

این استاد حوزه با تأکید بر لزوم استغفار جهت افزایش روزی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) به شخصی که از بی رزقی شکوه داشت فرمودند که نکند استغفار نمی‌کنی؟

وی افزایش نعمت بوسیله شکر آن را یک قانون الهی دانست و گفت: این قانون به صراحت در قرآن کریم آمده است؛ لان شکرتم لازیدنکم.

حجت الاسلام الیاسی، شکر نعمت را عامل افزایش نعمت برشمرد و تصریح کرد: جمع کردن اموال و وابسته شدن به آن یکی از عوامل اصلی کاهش نعمات الهی است.

وی با اشاره به لزوم کمک کردن به نیازمندان افزود: اگر از کنار فقیر و نیازمندی به راحتی و با بی تفاوتی بگذریم و اگر از صله رحم خودداری کنیم نباید توقع افزایش روزی داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: اگر بخواهیم ترس از آینده نداشته باشیم باید قوانین الهی را بشناسیم و از آنها پیروی کنیم.

حجت الاسلام الیاسی، در پایان گفت: «خیرالامان، امان من الله»؛ اگر کسی می‌خواهد از عذاب الهی در امان باشد باید امامش را یاری کند و این امر محقق نمی‌شود مگر با شناختن قوانین الهی و دل کندن از دنیا.

مراسم عزاداری هیأت و کانون خادم الرضا (ع) از شب اول محرم به مدت ده شب از ساعت ۲۱ با مداحی کربلایی حسن عطایی و حاج سیدرضا تحویلدار و با حضور برادران و خواهران در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com