کد خبر ۱۱۱۲۹۲ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸

روزهای شلوغ درمانگاه آستان حضرت معصومه(س)

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت از افزایش حضور زائران ایرانی و غیر ایرانی در درمانگاه حضرت معصومه(س)خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالحمید رضوی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش مراجعه زائران ایرانی و خارجی در درمانگاه حضرت معصومه(س)از ابتدای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: درمانگاه حضرت معصومه (س)در مجموع روزانه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر ارائه می‌دهد.

او افزود: با توجه به حضور پرشمار زائران غیرایرانی در حرم مطهر بانوی کرامت و مناسب بودن قیمت خدمات درمانی داخل کشور نسبت به کشور‌های دیگر اکثریت مراجعه کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه (س) از زائران غیر ایرانی هستند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خدمات درمانی حرم مطهر بانوی کرامت به زائران و مجاوران ادامه داد: درمانگاه حرم مطهر بانوی کرامت در بخش داروخانه روزانه به ۱۵۰۰ نفر، آزمایشگاه به ۵۰ نفر، رادیولوژی به بیش از ۱۰۰ نفر، پزشک عمومی به بیش از ۳۰۰ مراجعه کننده و دندان پزشکی روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر خدمت می‌دهد.

او اضافه کرد: خدمات سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، کلینیک مامایی، کلینیک چشم پزشکی، کلینیک قلب، کلینیک گفتار درمانی و کلینیک فوق تخصصی از دیگر بخش‌های درمانگاه حضرت معصومه (س)است که روزانه مراجعه کنندگان زیادی را پذیرش می‌کنند.

رضوی ادامه داد: در حوزه بهداشت هم با توجه به گرمای هوا و افزایش تعداد زائران، صحن‌ها و رواق‌ها روزانه ضدعفونی می‌شوند و آب آشامیدنی کنترل می‌شود و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها نیز تشدید شده است.

او با بیان اینکه در حوزه درمان نسبت به سال گذشته مراجعات بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است، گفت: این روند ارائه خدمت رو به افزایش است و با توجه به تعطیلات، پیش‌بینی می‌شود که زائران ایرانی و بین المللی بیشتری از خدمات درمانی حرم مطهر بانوی کرامت بهره‌مند شوند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com