کد خبر ۱۱۱۳۱۱ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰
آیت‌الله میرباقری:

حرم سیدالشهدا(ع) یک موطن خاص است

سخنران حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: حرم سیدالشهدا یک موقف و یک موطن خاصی است چرا که محل نزول انبیاء الهی بوده و انسان می‌تواند از سرزمین کربلا به عرش الهی دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمهدی میرباقری در شامگاه ۱۲مرداد ماه، در ششمین شب محرم، در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌ حضرت معصومه (س) عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا در خطبه معروف خودشان به هنگام خروج از مکه به سمت عراق، می‌فرمایند خداوند بین وجود نبی خدا و پاره‌های وجود حضرت فاصله نمی‌اندازد و این پاره‌های وجود نبی گرامی اسلام در مقام حضیره‌القدس به نبی خدا ملحق خواهند شد.

وی افزود: در حقیقت امام حسین (ع) با این کلام درصدد تبیین این مسئله هستند که پایان حرکت کربلا، الحاق به نبی خدا در یک مقام خاص است و این وعده حتمی خداوند و پاداش این حرکت و شهادت است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار کرد: یکی از الطاف الهی در حق مومنین این است که ذریه مومنین در بهشت به آن‌ها ملحق خواهد شد و طبق روایت ذریه مومنینی که از نظر عمل مثل اجداد خودشان هم نباشند نقص و کسری عمل آن‌ها جبران خواهد شد، مشروط بر اینکه این ذریه از اصل ایمان از اجداد خود تبعیت کرده باشند.

میرباقری تاکید کرد: خداوند نسبت به کسانی که نسبت به ذریه خود دلسوز هستند و تلاش می‌کنند ذریه و نسل خود را از دست شیطان رها کنند عنایت ویژه دارد و آن‌ها را اهل نجات خواهد کرد؛ لازم است والدین نسبت به آخرت و عاقبت به خیری نسل خود تلاش کنند و فقط به فکر تامین مادیات اهل و عیال نباشند.

وی یادآور شد: طبق روایت یکی از الطاف دیگر خداوند نسبت به اطفال مومنان که در دوران کودکی از دنیا رفته‌اند این است که این اطفال بر سر سفره حضرت‌ابراهیم (ع) و حضرت ساره مهمان بوده و خداوند این دو بزرگوار را کفیل اطفال قرار داده‌اند و سفره توحیدی حضرت ابراهیم (ع) نسبت به این اطفال مومنین برقرار است و این فرزندان در خدمت حضرت پرورش پیدا می‌کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: ادامه امامت از ذریه سیدالشهدا، شفا در تربت حضرت، اجابت دعا در مرقد مطهر حضرت و عدم محاسبه از عمر زائر به هنگام رفت و آمد به کربلا در عوض شهادت سیدالشهداست که خداوند عطا نموده است.

میرباقری با بیان اینکه پاداش اختصاصی که خداوند به حضرت سیدالشهدا عطا می‌کنند الحاق به نبی خداست که ترفیع درجه خاصی روی می‌دهد، تاکید کرد: امام حسین (ع) به اهل بکاء نظر ویژه دارد و برای عزاداران و زائران خود طلب مغفرت می‌کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: حرم سیدالشهدا یک موقف و یک موطن خاصی است چرا که محل نزول انبیاء الهی بوده و انسان می‌تواند از سرزمین کربلا به عرش الهی دست پیدا کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com