کد خبر ۱۱۱۳۱۷ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

برنامه دشمنان دین برای انحراف در عزاداری حسینی

علی مالکی‌نژاد از مداحان اهل بیت(ع) با بیان این که دشمنان همواره برای ایجاد انحراف و خدشه وارد کردن به دستگاه اهل بیت(ع) روی مراسمات عزاداری حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر متاسفانه مداحی بی در و پیکر شده و دغدغه برخی مسئولان هیئات نیز به جذب مخاطب به هر قیمتی منحصر شده است.

علی مالکی‌نژاد، مداح اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیرامون سبک‌های جدید به کار برده شده در مداحی‌ها اظهار داشت: جوانان از شور و نشاط خاص خود برخوردارند و به اقتضای سن خود، از سبک‌هایی استقبال می­‌کنند که با شور و هیجانات‌شان همخوانی داشته باشد. برای همین در رابطه با سبک و سیاق مداحی، این مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) هستند که باید مراقبت کرده و محتوایی را در اختیار جوانان قرار دهند که در شان دستگاه اهل بیت(ع) باشد.

وی با گلایه از استفاده از ریتم موسیقی پاپ و سبک‌های غربی در مداحی‌ها تصریح کرد: در مواجه با دستگاه اهل بیت(ع) و عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) باید شأن و منزلت ویژه‌ای قائل شد و جذب جوانان به هیئات به هر قیمتی پسندیده و قابل قبول نیست.

مالکی‌نژاد با بیان این که دشمنان همواره برای ایجاد انحراف و خدشه وارد کردن به دستگاه اهل بیت(ع) روی مراسمات عزاداری حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این بین مداح‌ها و منبری­‌ها موظف به رعایت و احتیاط هستند و مداحی و روضه‌خوانی در هر جلسه‌­ای قبول نکنند.

این مداح اهل قم با گلایه از نبود یک سیستم منسجم جهت برخورد با انحرافات هیئات بیان داشت: در سال‌های اخیر متاسفانه مداحی بی در و پیکر شده و دغدغه برخی مسئولان هیئات نیز به جذب مخاطب به هر قیمتی منحصر شده است و برای دعوت از مداح یه اصول خاصی پایبند نیستند. این موضوع بمثابه همان کسی است که در کشتی نشسته است و می­‌گوید من می‌خواهم جای خودم را سوراخ کنم و حقوق و مصلحت عامه را در نظر نمی‌گیرم.

وی اضافه کرد: نمی‌توان یک مداح را از بالای منبر به زیر کشید و او را مورد عتاب و مجازات قرار داد. محتویات یک مداحی می‌بایست از پیش مشخص باشد و وظیفه بررسی این محتویات نیز در درجه اول بر عهده مسئولان هیئات است.

مالکی‌نژاد در ادامه این گفت‌وگو با اشاره راه یافتن برخی عقاید خرافه آمیز به هیئات گفت: وجود خرافه در هیئات اگرچه موضوع تازه‌ای نیست و از پیش نیز وجود داشته است؛ با این حال در سال‌های اخیر این موضوع بیشتر مورد توجه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی قرار گرفته است. به این صورت که دشمنان با سرمایه‌گذاری بر روی سخنرانانی که با نظام زاویه و یا عناد دارند، مسائل خرافی را وارد دین و هیئت‌ها می‌کنند.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون حفظ ارزش‌های دینی عنوان کرد: در این راستا تمامی دلسوزان فرهنگ نشر معارف دینی باید تلاش خود را به کار گرفته تا جوانان را جذب کانون‌های مذهبی نظیر مساجد و هیئات کرده و زمینه رشد معنوی را در آنان فراهم آورند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com