کد خبر ۱۱۱۳۶۸ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲

هیئات مذهبی قم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی قم و افزایش بستری‌ها گفت: از هیأت‌های مذهبی انتظار می‌رود که در این شرایط خاص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، سیامک محبی با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونایی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا، استفاده از ماسک را از ضروریات شرایط کنونی ارزیابی کرد و گفت: استفاده از ماسک از سوی تمامی همشهریان  به ویژه افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای هنگام خروج از منزل و بالاخص هنگام حضور در تجمعات و مراسم ها مهم و ضروری است. 

وی در خصوص برگزاری مراسم های ایام محرم گفت: مراسم ها باید در فضای باز برگزار و یا جهت تهویه مناسب اماکن سربسته عزاداری، تمهیدات لازم اندیشیده شود به گونه ای که گردش جریان و تبادل هوا در مکان عزاداری فراهم باشد و افراد مسن و یا دارای بیماری های زمینه ای در مراسم، صرفا در فضای باز حضور یابند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم ها گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، مدت زمان برگزاری مراسم ها حداکثر ۱۸۰ دقیقه است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای بسته بیشتر از فضاهای باز مورد تاکید است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com