کد خبر ۱۱۱۴۱۲ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۶
با اعلام معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان ایلام:

نرخ بلیط اتوبوس مهران به قم دو برابر شد

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری استان ایلام درباره افزایش قیمت بلیط اتوبوس در مرز مهران از فردا گفت: بنا بر مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده، افزایش قیمت بلیط اتوبوس در مرز مهران برای امروز (هفدهم مردادماه) به مدت ۵ روز متوالی در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط به وجود آمده از فردا ۱۸ مردادماه اعمال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری دانشجو، حافظ علی حسینی، معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری استان ایلام درباره افزایش قیمت بلیط اتوبوس در مرز مهران از فردا گفت: بنا بر مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده، افزایش قیمت بلیط اتوبوس در مرز مهران برای امروز (هفدهم مردادماه) به مدت ۵ روز متوالی در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط به وجود آمده از فردا ۱۸ مردادماه اعمال خواهد شد.

حافظ علی‌حسینی با اعلام این مطلب اظهارداشت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی سایر استان‌ها از مبدا بدون حمل مسافر به پایانه مرزی مهران اعزام می‌شوند، لذا این افزایش قیمت بلیط اتوبوس بر اساس ترغیب آنان برای حضور مرز مهران و جبران بخشی از هزینه‌های ناوگان شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوس‌رانی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه روز عاشورا در کشور عراق مصادف با ۱۸ مرداد ماه خواهد بود، ابراز داشت: در حال حاضر استان ایلام با محدودیت ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر مواجه است و تعداد اتوبوس‌های موجود جوابگوی جمعیت عظیم زائران اباعبدالله الحسین (ع) نخواهد بود لذا افزایش دوبرابری بهای بلیط اتوبوس با هدف ترغیب ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی انجام شده که از فردا به صورت محدود انجام خواهد شد.

علی‌حسینی خاطرنشان کرد: اگر تعداد دستگاه‌های اتوبوس به اندازه کافی موجود بود، قطعاً هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نمی‌گرفت، اما به دلیل محدودیت در تعداد اتوبوس مجبوریم در جهت ترغیب ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی از سایر استان‌ها در جهت حضور در مرز مهران اعزام می‌شوند، این افزایش قیمت را اعمال کنیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره در مضیقه قرار گرفتن زائران در پی این افزایش قیمت عنوان کرد: به دلیل گرمای شدید در شهر مهران، محدودیت در تعداد ناوگان حمل و نقل و حفظ سلامت زائران و جلوگیری از سرگردانی آنان، افزایش بهای بلیط اتوبوس و ترغیب ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی مدنظر قرار گرفته و ناوگان (سواری و مینی‌بوس) هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت بلیط، نمی‌تواند باعث ترغیب تمام ناوگان حمل و نقل در بخش خصوصی شود، خاطرنشان کرد: صاحبان ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی سایر استان‌ها دارای سرویس ثابت حمل و نقل می‌باشند و برخی از آنان تمایلی برای حضور در مرز مهران ندارند، زیرا مسائلی همچون به صرفه نبودن، مسافت طولانی، استهلاک خودرو، پایین بودن بهای بلیط و. آنان را برای حضور در مرز مهران منصرف می‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در پایان سخنان خود در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی در حمل و نقل زائران یادآور شد: یکی از انتظارات ما در این ایام استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در تأمین ناوگان حمل و نقل بود و در این راستا نیز به استان‌های معین و دستگاه‌های استانی مکاتباتی انجام داده‌ایم که ناوگان حمل و نقل خود (اتوبوس با شماره پلاک ع) را به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان معرفی و مرز مهران اعزام کنند. اما در این میان؛ تنها شرکت پتروشیمی ایلام با اعزام چند دستگاه اتوبوس، اعلام همکاری نموده‌اند.

طبق اطلاعیه انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری شهرستان ایلام نرخ جابجایی مسافر از مبدا مهران به شرح زیر است:
نرخ کرایه مهران به قم برای ناوگان عادی ۴۴ نفره:۳۲۰ هزار تومان
نرخ کرایه مهران به قم برای ناوگان vip۳۲ نفره:۴۰۰ هزار تومان
نرخ کرایه مهران به قم برای ناوگان vip۲۵ نفره:۵۲۰ هزار تومان

نرخ کرایه مهران به تهران برای ناوگان عادی ۴۴ نفره:۳۲۰ هزار تومان
نرخ کرایه مهران به تهران برای ناوگان vip۳۲ نفره:۴۰۰ هزار تومان
نرخ کرایه مهران به تهران برای ناوگان vip۲۵ نفره:۵۲۰ هزار تومان

نرخ کرایه مهران به اصفهان برای ناوگان عادی ۴۴ نفره:۳۲۰ هزار تومان
نرخ کرایه مهران به اصفهان برای ناوگان vip۳۲ نفره:۴۱۰ هزار تومان
نرخ کرایه مهران به اصفهان برای ناوگان vip۲۵ نفره:۵۴۰ هزار تومان

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com