کد خبر ۱۱۱۵۷۳ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۱
مسئول هئیت دخیل العباس(ع):

کاروان نمادین اسرای کربلا در قم برپا می شود

مسئول هیئت دخیل العباس(ع) از حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در روز پنج‌شنبه هفته جاری با حضور ۲۰۰۰ هنرور و عوامل در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، احمد فتحی عصر سه شنبه در نشست خبری در جمع اهالی رسانه اظهار داشت: هیئت دخیل العباس (ع) قم از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در این سال‌ها کاروان نمادین اسرای کربلا از جمله برنامه‌های مهم و هر ساله این هیئت بوده است.

مسئول هیأت دخیل العباس (ع) قم با بیان اینکه ۲۰۰۰ هنرور و عوامل در این کاروان نمادین اسرای کربلا حضور خواهند داشت افزود: این افراد از شهرهای مختلف کشور از جمله، قم، ساوه، اراک، اصفهان، نوش آباد، خمین شهر، قزوین و زنجان به قم می آیند تا این برنامه را اجرا کنند.

وی بیان داشت: کاروان نمادین اسرا روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۷ از ابتدای خیابان تولید دارو واقع در خیابان امام به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می‌کند.

فتحی افزود: ۱۰۰ شتر و ۹۰ رأس اسب نیز در این کاروان استفاده خواهد شد و هنروران تمریناتی در راستای برپایی این کاروان نمادین انجام داده‌اند و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

مسئول هیأت دخیل العباس (ع) قم عنوان کرد: تلاش شده همانند سال‌های گذشته تمامی برنامه‌هایی که قرار است در این کاروان نمادین اتفاق بیفتد بر اساس مستندات تاریخی و بر اساس مقاتل معتبر باشد و از کارشناسان دینی و مذهبی در این زمینه استفاده شده است.

وی ادامه داد: در کاروان نمادین اسرای کربلا در قم از محل منطقه تولید دارو تا حرم مطهر، بیش از ۲۵ آیتم مجزا را که در هر کدام ۱۰۰ هنرور ایفای نقش می‌کنند صحنه‌هایی از ورود کاروان اسرا به شام را به مرحله نمایش می‌گذارند.

فتحی با اشاره به حضور گروه‌های مختلف در این کاروان با بیان اینکه اکثر هنروران در نقش اشقیا و سپاه یزید هستند گفت: گروه پرچم، طبال ارتشی، نقاره زنان، گروه موزیک، گروه طبل بوشهری، گروه وزرا، سربازان کاروان، گروه طبل و دمام، کاروان اسرا و کاروان نصرانی‌ها از جمله همراهان این کاروان بزرگ حضور دارند.

وی بیان داشت: هنروران حاضر در کاروان نمادین اسرای کربلا از صبح روز پنجشنبه هفته جاری گریم می‌شوند و کلیه تجهیزات و لباس‌های مورد نظر کاروان نیز تدارک شده است.

فتحی همچنین عنوان کرد: دسته عزاداری با مداحی حسین عینی فر از زنجان نیز در این کاروان برپا می‌شود و تا حرم بانوی کرامت این کاروان را همراهی می‌کنند.

مسئول هیأت دخیل العباس (ع) قم افزود: این برنامه هر ساله با استقبال خوب مردم قم مواجه می‌شود و شهروندان قمی هر سال منتظر برپایی این کاروان هستند و در طول مسیر نیز قربانی‌هایی از طرف مردم انجام می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com