کد خبر ۱۱۱۵۹۵ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

آخرین وضعیت ادامه ساخت ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم

مهندس ناظر عمران ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم، با بیان این که ۵۰ درصد از نصب عایق حرارتی «اسپیسر» و «کلیپس» ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم نیز انجام شده است، تصریح کرد: اوائل هفته­ آینده، نصب ورق نهائی شروع خواهد شد و انتظار می‌رود این پروسه نیز نهایتا تا 20 الی 25 روز دیگر تمام پایان باید.

محمد اورکی، مهندس ناظر عمران و نماینده­ گروه پیمانکاری شرکت «داریا بنا پایا» در ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیرامون آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه اظهار داشت: تا اینجای کار بالغ بر 90 درصد از نصب ورق لایه‌ زیر صورت گرفته و مابقی آن نیز در حال انجام است که این پروسه نهایتا تا 10 روز آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان این که 50 درصد از نصب عایق حرارتی «اسپیسر» و «کلیپس» ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم نیز انجام شده است، تصریح کرد: اوائل هفته­ آینده، نصب ورق نهائی شروع خواهد شد و انتظار می‌رود این پروسه نیز نهایتا تا 20 الی 25 روز دیگر تمام پایان باید.

اورکی هزینه نصب ورق‌های به کار رفته در این پروژه را 14 میلیارد و 700 هزار تومان برآورد و در ادامه تصریح کرد: پس از نصب ورق، مراحل ادامه ساخت ورزشگاه به پیمانکار بعدی سپرده خواهد شد که این مراحل شامل کف سازی، محوطه سازی، تأسیسات، نصب صندلی و ... است.

وی همچنین هزینه ادامه ساخت این ورزشگاه را حدود 107 میلیارد تومان عنوان کرد.

شایان ذکر است کلنگ طرح احداث ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم، در سال 1388 زده شد. این پروژه در آن زمان لقب بزرگ‌ترین سالن ورزشی قم را به خود اختصاص داد و قرار بود تا سال 92 به مرحله بهره‌برداری برسد؛ با این حال پس از دوازده سال، جز اسکلت و سازه‌های کلی آن هیچ پیشرفتی نداشته است.

امروز بر اساس جمعیتی که در شهر پردیسان ساکن هستند نیازهای بسیار زیادی به فضاهای تفریحی و ورزشی ملموس است که راه‌اندازی چنین پروژه عظیمی می‌تواند کمک بسیار زیادی به ورزش همگانی و قهرمانی در شهر پردیسان کند. به همین منظور نیز با استقرار دولت سیزدهم، تکمیل ورزشگاه 4500 نفری امام رضا(ع) به یکی از محورهای اصلی مجموعه استانداری قم در حوزه ورزش و جوانان قرار گرفت و هم‌اکنون با تخصیص اعتبارات لازم، ادامه روند ساخت آن آغاز شده است.

به گفته ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان قم، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم برای تکمیل ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم واریز شد و بنا بر اعلام شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور طرح ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com