کد خبر ۱۱۱۶۲۱ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
اختصاصی قم‌نا/

گلایه‌های شهروندان قمی از توقف و کندی روند جمع‌آوری ریل‌های آهن‌ متروکه

مشاهدات میدانی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حاکی از توقف روند جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم و گلایه شهروندان و همسایگان مناطق مجاور این ریل‌ها است. این شهروندان می‌گویند، رها کردن مسیرهایی که ریل‌های آن برداشته شده، باعث ایجاد گرد و خاک، ایجاد چاله‌ و به دردسر افتادن مردم برای رفت و آمد شده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حاکی از توقف روند جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم و گلایه شهروندان و همسایگان مناطق مجاور این ریل‌ها است.

یک شهروند قمی در گفت‌وگو با خبرنگار قم‌نا ضمن اعتراض به توقف روند جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم اظهار داشت: رها کردن مسیرهایی که ریل‌های آن برداشته شده، باعث ایجاد گرد و خاک، ایجاد چاله‌ و به دردسر افتادن مردم برای رفت و آمد شده است.

یک خانم خانه‌دار نیز که سال‌هاست در مجاورت این ریل‌ها زندگی می‌کند، گفت: عبور قطار از این محله، باعث ایجاد سر و صدای زیاد و به خطر افتادن جان بچه‌های مردم می‌شد. تعطیلی این خط کار درستی بود و باعث شد بسیاری از مشکلات ساکنان محلات کنار این ریل‌ها حل شود. پس از آن تنها وجود این ریل‌های متروکه که آزار دهنده بود و ساکنان و مردم اینجا بارها با نوشتن نامه و تماس با مسئولان، خواستار جمع‌آوری ریل‌ها شدند.

این خانم خانه‌دار با بیان این که جمع‌آوری ریل‌های متروکه، اقدامی در خور تقدیر است، تصریح کرد: حالا که جمع‌آوری این ریل‌ها عملی شده، انتظار می‌رفت که روند جمع‌آوری آن به یک باره صورت گیرد تا تبعات حاصل از آن به حداقل برسد. الان با یک باد کوچک، گرد و خاک برمی‌خیزد و این موضوع زندگی ما را مختل کرده است.

یک شهروند دیگر نیز جمع‌آوری ریل‌های متروکه را گام مهمی در جهت مقابله با ترافیک شهری عنوان کرد و خواستار عریض شدن مسیر مجاور این ریل‌ها شد.

همچنین یکی از کاسبان محل با اشاره به مرکزیت محل عبور ریل‌های راه‌آهن در شهر خاطرنشان کرد: حالا که ریل‌های بدون استفاده در حال جمع‌آوری است، از مسئولان شهری تقاضا داریم به جهت سهولت در رفت و آمد مردم، پل مصلی را نیز تخریب کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com