کد خبر ۱۱۱۶۲۶ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
استاندار قم:

دولت سیزدهم شرایط و نگاه مثبتی به تکمیل و بهبود زیرساخت‌های روستایی دارد

استاندار قم گفت: طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی 54 روستای قم مورد توجه است و در دولت سیزدهم شرایط و نگاه مثبتی نسبت به تکمیل و بهبود زیرساخت‌های روستایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از تسنیم، سید محمدتقی شاه‌چراغی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اولویت‌های پژوهشی باید در مسیری قرار بگیرد که نتیجه آن به بهبود فرآیند مدیریت و خدمت‌رسانی به مردم منجر شود.

وی افزود: ارتقای کیفیت زندگی در روستاهای استان برای جلوگیری از مهاجرت به شهر باید مورد توجه باشد، ظرفیت سکونت شهری قم بسیار متراکم و همراه با معضلاتی است.

استاندار قم با اشاره به اولویت‌های پژوهشی استان بیان کرد: سرمایه‌گذاری و اشتغال، جمعیت و مهاجرت، توسعه گردشگری و زیارت، ارتقای فناوری در کشاورزی و امنیت غذایی، توسعه فناوری در منابع طبیعی، عمران و زیربنایی، آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری و جرائم خشن، مدیریت بهره‌وری و توسعه فناوری به‌صورت عام جزو این اولویت‌ها است.

شاهچراغی با اشاره به مانده‌حساب تملک استان قم در برخی دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: ده‌ها میلیارد تومان از درآمد استان از این محل هنوز وصول نشده و در یک ماه باقی‌مانده باید این اعتبارات جذب شود.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان هیچ‌ گونه تساهل و اغماضی در خصوص بازگشت این اعتبارات به مرکز را نخواهد داشت و مدیران اجرایی باید تمام تلاش خود را در مدت اندک باقی‌مانده به کار ببرند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی 54 روستای قم موردتوجه است، در دولت سیزدهم شرایط و نگاه مثبتی نسبت به تکمیل و بهبود زیرساخت‌های روستایی وجود دارد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com