کد خبر ۱۱۲۱۸۷ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
معاون امور زائران استانداری قم:

قم آماده برگزاری مراسم اربعین است

مقیمی با اشاره به تردد پیاده عزادارن حسینی در روز اربعین به صورت پیاده به سمت جمکران گفت: در همین راستا تمهیدات لازم از جمله آب و سرویس های بهداشتی و استقرار موکب های پذیرایی در این بلوار اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استانداری قم در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان و مسافران و زائران حسینی در شهر قم هر ساله در روز اربعین و شب اربعین مراسم های متعددی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود مخصوصا  در بلوار پیامبر اعظم با حرکت گروه ها و دسته های مردمی پذیرای زائران اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: به همین دلیل تمهیدات پذیرایی خوب از زائران توسط گروه های مردمی در بلوار پیامبر اعظم اندیشیده شده از همین رو دعوت می کنیم از همه علاقمندانی که می توانند به زائران خدمات ارائه دهند حضور پیدا کنند.

معاون امور زائران استانداری قم تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران در پنج نوبت در شب و روز اربعین ( شب اربعین، روز اربعین، ظهر، عصر اربعین، شام اربعین)  مراسم هایی را پیش بینی کرده است همچنین حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه در شب اربعین و شام اربعین مراسم هایی را پیش بینی کرده است.

مقیمی خاطر نشان کرد: تمهیدات ترافیکی لازم در کمیته ترافیک استان اندیشیده شده همچنین  کمیته اجرایی مراسم اربعین توسط فرمانداری تشکیل شده است، در دستگاه های فرهنگی و سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی های لازم را برای حضور مبلغین مجموعه‌های امر به معروف و هیئت ها و تکایا برای حضور در بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا ان شاالله بتوانیم خدمات مناسبی را در روز اربعین برای زائران و عزاداران اربعین حسینی در قم ارائه دهیم.

معاون امور زائران استانداری قم در پاسخ به این سوال که برخی از مردم برای مراسم روز اربعین با پای پیاده از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می کنند آیا تمهیداتی برای خدمات به این عزادارن حسینی در روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم اندیشیده شده است ؟ بیان داشت: آمادگی لازم برای خدمت به عزاداران مراسم اربعین پیش بینی شده در شهرداری و کلیه دستگاه های خدمات رسان برای تامین آب ، برق آمادگی های لازم پیش بینی و کسب شده است.

مقیمی اضافه کرد: ارتش  و سپاه تعدادی سرویس های بهداشتی سیار را تامین کرده و در مسیر بلوار پیامبر اعظم مستقر خواهد شد، سپاه خدمات دیگری نیز در طول مسیر ارائه خواهد کرد که در حال آماده سازی است، الحمدالله کمبود زیرساختی در بلوار پیامبر اعظم وجود ندارد.

وی عنوان داشت: شرکت آب و فاضلاب هم تعدادی تانکر برای تامین آب شرب در بلوار پیامبر اعظم مستقر خواهد کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com