کد خبر ۱۱۲۲۹۳ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۲
در محکومیت اقدام آشوبگران

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قمنا)، امروز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای اقدامات آشوبگران و مخلان نظم و امنیت عمومی را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه ای که چندی پیش اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی نا خواسته را رقم زد؛ گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولین همراه شد؛ اما برخی حواشی تلخ و زیان بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد کرد.

متأسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت یابی و ابهام زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت طلبِ وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشورعزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، مطمئنا برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه های بیگانه و تشویق و تأیید دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی و هم چنین منافقین و گروهک های تجزیه طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسؤول، از آنان می خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.

از عموم هم میهنان و متدینان غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته وضمن ابراز نفرت، از این حرکت های معلوم الحال دوری کرده اند، تشکر می کنیم.

تجربه بیش از چهار دهه ی انقلاب اسلامی نشان داده است که جامعه ما جامعه ای دین باور و دارای غیرت اسلامی است که این گونه حرکت های مذبوحانه، نظام اسلامی را از پیگیری مقتدرانه تحقق آرمانها و ارزش های دینی اش بازنخواهد داشت،” فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً”.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com