کد خبر ۱۱۲۲۹۹ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
امام جمعه قم:

صف معترضان از صف اغتشاشگران جداست

امام جمعه قم از مسئولان دستگاه قضایی و امنیتی خواست تا با اغتشاشگران روزهای اخیر که به مقدسات اسلامی جسارت کردند برخورد قاطعی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: در روزهای گذشته با صحنه‌هایی از هنجارشکنی، تجاوز به حقوق انسان‌ها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و تعرض به خانم‌های های محجبه و جسارت به مقدسات اسلامی، قرآن و مساجد روبه رو بودیم.

امام جمعه قم گفت: به اغتشاشگران و منافقین هشدار می‌دهیم، دین در این سرزمین اسلامی زنده است و جوانان این کشور غیرت دینی را از حماسه حسینی آموخته اند.

وی گفت: به این افراد که تحت تأثیر رسانه‌های بیگانه بوده اند اعلام می‌کنیم که مردم از آرمان‌های اسلامی و ارزش‌های دینی حمایت کرده و هرگز ساکت نمی‌نشینند و ملت بزرگ ایران صرفاً به خاطر احترام به قانون تاکنون به میدان نیامده است.

وی افزود: ضمن اظهار تأسف از این حادثه و هتک حرمت مقدسات که دل امام زمان (عج) و همه آحاد جامعه به درد آورد نسبت به برخورد قاطع با اغتشاشگران تاکید می‌کنیم.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان داشت: بر اساس اخبار نادرستی که دریافت می‌شود نباید جمهوری اسلامی و پلیس بر پایه این شایعات متهم به قتل و شکنجه کرد و در این راستا با دشمنان انقلاب و اسلام در آتش فتنه و جریحه دار کردن افکار عمومی همراه شد.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید ای مؤمنان هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید تا ناخواسته به جامعه آسیب نرسد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: رئیس جمهور نیز قبل از سفر به سازمان ملل دستور بررسی و اعلام گزارش در خصوص حادثه فوت خانم امینی دادند و پزشکان هم در مورد حادثه اظهار نظر کردند و فیلم‌ها نیز پخش شد.

وی اضافه کرد: باید به همه پرسش‌ها در این زمینه پاسخ داده شود و مسئولین و نخبگان باید به صورت مستند جامعه را از فضاسازی ناامن دشمنان صیانت کنند چرا که دشمنان در این عرصه با تمام توان به میدان آمدند.

خطیب جمعه قم افزود: مردم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی انتظار دارند با اخلالگران، فتنه آفرینان و تشویش گران افکار عمومی قاطعانه مقابله کنند.

وی تاکید کرد: نهادهای مسئول باید جلوی اغتشاشگران را بگیرند چرا که صف معترضان از صف اغتشاشگران جدا است و باید فضای مجازی ساماندهی شود و امروز بی در و پیکر بودن آن موجب شده دشمنان با سو استفاده از ماجرای اخیر به دنبال تخریب، اغتشاش و از بین بردن اموال عمومی باشند.

امام جمعه قم عنوان داشت: بسیجیان و متدینین با عقلانیت و هوشمندی باید در صحنه حاضر باشند و از تکرار این حوادث عبرت بگیرند.

آیت الله سعیدی افزود: از مردم قم تشکر می‌کنیم که در این زمینه خوب عمل کردند و امروز نیز راهپیمایی علیه اغتشاشگران برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل گفت: سفر تاریخی رئیسی به سازمان ملل علارغم فضاسازی مسموم و فشارهای دشمنان پیروزی بزرگی در حوزه روابط بین الملل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل یادآور سخنرانی شهید رجایی و رهبر معظم انقلاب در زمان خودشان بود که از موضوع تهاجمی برای دفاع از حقوق ملت ایران استفاده کردند.

خطیب جمعه قم بیان داشت: اوج سخنرانی ایشان زمانی بود که عکس حاج قاسم سلیمانی را بلند کرد و از او سخن گفت و بر پیگیری مسببان شهادت شهید سلیمانی تاکید کرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com