کد خبر ۱۱۲۵۹۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵
مدیرکل غله قم:

۵۸ هزار تُن آرد طی ۶ ماه نخست سال در قم توزیع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری، ۵۸ هزار و ۶ تُن آرد برای تامین نان مورد نیاز مردم در میان نانوایایی‌های استان توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، سعید محمدی بیان کرد: در همین رابطه آمار نشان می‌دهد میزان آرد توزیع شده در سطح استان طی مدت مورد نظر در سال گذشته ۵۶ هزار و ۶۲۷ تُن بوده‌است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تامین و تدارک گندم مورد نیاز استان، افزود: همچنین در این مدت ۸۴ هزار و ۱۱۳ تُن گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی میان کارخانه‌های تولید آرد قم توزیع شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال‌قبل ۷۸‌ هزار و ۸۸۰ تُن بوده‌است.

وی ادامه داد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم بر اساس وظایف ذاتی که برعهده دارد علاوه بر موضوع تامین گندم و آرد مورد نیاز در زمینه تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همچون برنج و شکر نیز فعالیت مستمر دارد که در همین رابطه طی ۶ ماهه گذشته، حجم قابل توجهی از این محصولات برای استان اختصاص یافت و در بازار توزیع شد.

محمدی گفت: در همین رابطه در ۶ ماهه نخست سال‌جاری چهار هزار و ۵۰۰ تُن برنج خارجی در قم توزیع شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی گفت:  از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور همان سال ، ۲ هزار و ۴۲۰ تُن برنج خارجی در قم توزیع شد.

وی بیان داشت: همچنین در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۲۰۰ تُن شکر برای تامین نیاز مردم در قم توزیع شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۸۵۳ تُن بود و این موضوع نشان از اهتمام اداره کل غله و خدمات بازرگانی نسبت به تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com