کد خبر ۱۱۳۶۲۹ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۳
اختصاصی قم‌نا/

موش‌های موذی بار دیگر قم را درمی‌نوردند!

کلانشهر قم چند سالی است که با معضل موش‌های ولگرد و موذی دست و پنجه نرم می‌کند و مسئولان شهری نیز هر از گاهی در رسانه‌ها به این موضوع پرداخته و از مقابله با این معضل سخن می‌گویند.

شاید شما هم زمانی که در حال لذت بردن از پیاده‌روی در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر قم هستید؛ به یک باره از جهش یک موجود چندش‌آور با دمی آویزان از جای خود پریده باشید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، کلانشهر قم چند سالی است که با معضل موش‌های ولگرد و موذی دست و پنجه نرم می‌کند و مسئولان شهری نیز هر از گاهی در رسانه‌ها به این موضوع پرداخته و از مقابله با این معضل سخن می‌گویند.

معضلی که شاید مطالبه حل یک باره آن، توقعی بی‌جا باشد؛ با این حال مشاهدات حاکی از آن است تعداد موش‌های شهر همچنان به حدی است که با یک بار قدم زدن در هسته مرکزی شهر می‌توان به راحتی آنها را مشاهده کرد.

افزون بر این اگر به مسیرهای رفت و آمد موش‌های ولگرد دقت کنید؛ متوجه شبکه‌ای از کانال‌ها و مجراهایی خواهید شد که به این موجودات موذی قدرت مانور داده است و پیوستگی این شبکه‌ها حتی باعث شده است که ترس موش‌ها از انسان‌ها تا حدی زیادی فروکش کند.

این حیوان نرخ زاد و ولد سریعی دارد و قادر است در سال، پنج تا ده بار زایمان کند و در هر نوبت به طور میانگین ۶ تا ۸ بچه به دنیا آورد. به گفته متخصصان موش‌ها معمولاً ۳۵ نوع بیماری مختلف را به انسان منتقل می‌کند.

همچنین موش‌ها با وارد کردن خسارت به مواد غذایی و پایین آوردن ارزش آن‌ها و انتشار و انتقال بیماری‌ها و بالاخره ایجاد مزاحمت برای انسان‌ها مورد تنفر انسان بوده و برای بسیاری از افراد سبب ایجاد ناراحتی فکری و روحی می‌گردند.

برای همین نیز لزوم برخورد با این موجودات موذی از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود و لازم است تا مسئولان شهری قم، بار دیگر دست کم تلاش خود را در جهت کنترل جمعیت این موش‌ها به کار گیرند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com