کد خبر ۱۱۳۶۴۷ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸
استاد حوزه علمیه قم :

اسرائیل و آمریکا از شهید فخری زاده ترس و واهمه داشتند

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت:اسرائیل و آمریکا از شهید فخری زاده ترس و واهمه داشتند و این شهید از رهگذر ایمان به خدا به این جایگاه دست یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی شامگاه سه شنبه در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: رسیدن به مقام رضای خداوند موضوع بسیار مهمی است که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر انسان برای رضای خدا عمل کند جز بندگان خاص خداوند جای می‌گیرد و به بهشت وارد می‌شود و این پاداش نه تنها در آخرت بلکه در دنیا نیز خواهد بود.

حجت الاسلام مؤمنی گفت: انسان باید بنده خدا باشد و به پروردگار تکیه داشته باشد و این امر در سیره حضرت زینب کبری (س) بسیار دیده می‌شود.

وی افزود: انسان در پرتوی عبادت خداوند به جایگاه ویژه ای دست می‌یابد و پس از واقعه عاشورا نیز دیدیم حتی نافله شب حضرت زینب (س) در اوج مصائب ترک نشد و انسان باید به رضای پروردگار راضی باشد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در گرفتاری‌ها و مصیبت‌های دنیایی هدف شیطان به انحراف کشیدن انسان است که باید نفس را کنترل و از جزع و فزغ خودداری کرد.

وی ادامه داد: شهدا درس آموخته مکتب اهل بیت (ع) هستند و به دلیل اعتماد به نفس و تکیه به پروردگاری که داشته اند موجب شد تا در برابر دشمنان به پیروزی دست یابند.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به سالگرد شهادت شهید فخری زاده گفت: صهیونیست‌ها سلاحی که این شهید عزیز با آن ترور شد را در طی مدت مدت ۸ ماه به صورت قطعه قطعه وارد کشور کردند تا این دانشمند عزیز ما را به شهادت برسانند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: اسرائیل و آمریکا از شهید فخری زاده ترس و واهمه داشتند و این شهید از رهگذر ایمان به خدا به این جایگاه دست یافت.

وی تصریح کرد: هر آنچه که امروز داریم از برکت خون شهدا داریم و آنان در اوج سختی و دوران دفاع مقدس ایمان خود را از دست ندادند.

حجت الاسلام مؤمنی بیان داشت: شهید فخری نژاد نمی‌توانست از ایران خارج شود و در ایام عرفه به مرز می‌رفت و دعای عرفه را آنجا زمزمه می‌کرد و این شهید اهل بکا و در عین حال مقتدر بود که این ویژگی‌ها به برکت محرم و صفر حاصل شده بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بسیار در کشور جایگاه وی را نمی‌شناختند و وقتی به شهادت رسیدند مشخص شد ایشان چه مقام علمی دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com