کد خبر ۱۱۳۶۴۹ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
پرستاران قمی در گفت‌وگو با قم‌نا:

کمبود پرستار در قم باعث فرسودگی پرستاران شاغل شده است/ خدمات ارائه شده به پرستاران، متناسب با زحمات آنان نیست

پرستاران همواره با از خودگذشتگی در راستای حفظ سلامت و درمان شهروندان کوشیده‌اند و در شرایط پراضطراب شیوع کرونا نیز این قشر زحمتکش با ایثار مثال زدنی خود، خط مقدم دفاع از سلامت مردم را رها نکردند. با این حال بسیاری از اعضای جامعه پرستاری معتقدند که رفع نیازهای معیشتی‌شان، متناسب با زحماتی که آنان در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی می‌کشند، نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سالروز ولادت حضرت زینب(س) به پاس فداکاری‌ و از خودگذشتگی‌های ایشان، روز پرستار نام گذاری شده است. پرستاران همواره با از خودگذشتگی در راستای حفظ سلامت و درمان شهروندان کوشیده‌اند و در شرایط پراضطراب شیوع کرونا نیز این قشر زحمتکش با ایثار مثال زدنی خود، خط مقدم دفاع از سلامت مردم را رها نکردند.

با این حال بسیاری از اعضای جامعه پرستاری معتقدند که تامین حقوق و رفع نیازهای معیشتی‌شان، متناسب با زحماتی که آنان در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی می‌کشند، نیست و در این زمینه از سوی دستگاه‌های متولی می‌بایست چاره‌اندیشی و یک تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

در همین خصوص یکی از پرستاران بیمارستان دولتی شهر قم در گفت‌وگو با قم‌نا اظهار داشت: پس از ظهور بیماری کرونا آمار مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت چشمگیری افزایش یافت تا جایی برخی بیمارستان‌ها به طور کامل به مکانی برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان این که شیوع بیماری کرونا به مثابه آزمونی برای محک استقامت و فداکاری پرستاران بود، تصریح کرد: بیماری کرونا باعث شد تا شیفت کاری پرستاران افزایش یابد و از این نظر آنها را در تنگنا قرار دهد؛ اما پرستاران هیچ گاه کوتاه نیامدند و به تلاش شبانه‌روزی خود برای نجات جان بیماران ادامه دادند.

این پرستار قمی اضافه کرد: اما پس از فروکش کردن تب بیماری کرونا، بسیاری از پرستاران دوباره مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفتند و تلاش قابل توجهی برای حل مشکلات معیشتی آنان نشد و در این بین برخی از همکاران ما حتی شغل خود را از دست دادند.

وی با بیان این که میزان دریافتی، تعرفه کارانه و نامشخص بودن وضعیت شغلی برخی از پرستاران در شأن جامعه پرستاری نیست، خاطرنشان کرد: اگر قرار است از مقام پرستار تقدیری صورت گیرد، این تقدیر باید در عمل باشد و حفظ کرامت جامعه پرستاری با پیگیری و رفع مشکلات آنان صورت گیرد.

یک پرستار دیگر نیز در گفت‌وگو به خبرنگار قم‌نا در خصوص مشکلات پرستاران گفت: تعداد پرستاران مشغول به فعالیت در بیمارستان‌های قم با تخت‌های بیمارستانی متناسب نیست و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز به این موضوع اذعان دارند.

وی با بیان این که شیوع بیماری کرونا باعث شد تا مردم، بیش از پیش اهمیت شغل پرستاری را درک کنند، عنوان کرد: کمبود پرستار در قم باعث خستگی و فرسودگی پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها شده است.

این پرستار قمی در ادامه گلایه‌های خود اضافه کرد: کم‌توجهی مسئولان نسبت به دغدغه‌های جامعه پرستاری، بی‌انگیزگی برخی از همکاران ما را به دنبال داشته است و از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به این معضل توجه بیشتری داشته باشند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com