کد خبر ۱۱۳۶۵۰ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۹

مانور زلزله در یکی از مدارس شهر قم برگزار شد

مانور زلزله توسط واحد HSE شرکت گاز استان در یکی از مدارس شهر قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مانور زلزله و آموزش اطفاء حریق توسط  واحد HSE شرکت گاز استان صبح روز هشتم آذرماه در یکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر قم برگزار شد.

علی تلخابی رئیس واحد HSE و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان قم، با اشاره به اهمیت آمادگی تمام شهروندان برای مقابله با بلایای طبیعی نظیر زلزله اظهار کرد: ایران روی کمربند زلزله قرار دارد و این موضوع به عنوان یک خطر دائمی برای کشورمان شناخته می‌شود؛ به همین جهت نیز چه نیروهای امدادی و چه مردم عادی همواره می‌بایست آمادگی خود را برای مقابله با این گونه حوادث حفظ کنند.

وی با اشاره تاکید رهبر انقلاب در خصوص آمادگی مقابله زلزله، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زلزله بلا نیست؛ بلکه عدم آگاهی برای مقابله با آن بلا است و یکی از روش‌های مقابله با این عدم آگاهی، برگزاری مانور و تمرین جهت مواجه احتمالی با زلزله است.

همچنین در حاشیه این مانور، علی پاکدامن‌مقدم مدیر واحد بهره‌برداری شرکت گاز استان قم، با بیان این که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در همین خصوص سازمان‌ها به فراخور مسئولیت‌های خود، موظف به تهیه امکانات، تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی هستند تا در صورت بروز یک حادثه، با یک مسئله ناممکن مواجه نشوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته شرکت گاز استان قم جهت مقابله با حوادث احتمالی بیان کرد: در شرکت گاز، یک اتاق مدیریت بحران فعال است و در همین زمینه مانورهایی به صورت مستمر برگزار شده تا ما نیز در صورت بروز یک حادثه غافلگیر نشویم.

شایان ذکر است در این مانور، مجموعه اقدامات ایمنی قبل از وقوع زلزله و پس از آن توسط کارشناسان شرکت گاز استان قم به دانش‌آموزان آموزش داده شد و در ادامه موتورخانه مدرسه، راهرو‌ها و کلاس‌های درس از لحاظ رعایت نکات ایمنی بررسی گردید.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com