کد خبر ۱۱۳۶۸۴ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
مدیرعامل شرکت گاز قم عنوان کرد:

ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی قم ۱۱ درصد بیش از میانگین کشوری است

خوش‌لهجه با بیان این که استان قم از همان ابتدای نهضت گازرسانی در کشور در توسعه گازرسانی پیش قدم بوده است، اظهار کرد: در حاضر ضریب نفوذ گاز برای مناطق روستایی قم ۹۹.۳ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با بیان این که خدمت مخلصانه، رضایت خداوند متعال و دعای خیر مردم را به دنبال دارد، اظهار کرد: با توجه به وسعت عملیات گازرسانی در قم ضریب نفوذ ۹۹.۳ گاز در مناطق روستایی قم ، این استان تاکنون با مشکل خاصی در زمینه گازرسانی مواجه نبوده و این موضوع مرهون تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان شرکت گاز استان قم است.

وی با بیان این که گاز طبیعی به عنوان سرمایه ملی تنها منحصر به نسل امروز نیست و با مصرف بهینه می‌بایست این نعمت طبیعی را آیندگان نیز حفظ کرد، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی ما، اسراف جزء گناهان کبیره محسوب می‌شود و افرادی که به اسراف کردن اصرار دارند؛ از دایره مسلمانی خارج هستند.

آقاتهرانی با اشاره به لزوم رعایت اصلاح الگوی مصرف در کشور تصریح کرد: بخشی از آمار بالای اسراف گاز در کشور به نقض قوانین موجود برمی‌گردد که این معضل می‌بایست با اصلاح قوانین یارانه‌ها و اصلاح بهای گاز برای مشترکان اسراف‌کار رفع شود.

وی همچنین آگاه‌سازی شهروندان را گام موثری در جهت جلوگیری از مصرف بهینه انرژی در کشور دانست و در این باره خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در کنار برنامه‌های صداوسیما و تهیه کلیپ، فیلم و پوسترهای آموزشی جذاب می‌تواند مردم را به رعایت الگوی مصرف ترغیب کند.

در ادامه این دیدار خوش‌لهجه با بیان این که استان قم از همان ابتدای نهضت گازرسانی در کشور در توسعه گازرسانی پیش قدم بوده است، اظهار کرد: در حاضر ضریب نفوذ گاز برای مناطق شهری قم، ۹۹.۵ و برای مناطق روستایی قم ۹۹.۳ درصد است و استان قم از این حیث در میان پنج استان نخست کشور قرار دارد.

وی با بیان این که وضعیت رعایت الگوی مصرف در کشور جایگاه مطلوب ندارد، بر لزوم کار فرهنگی و استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و برنامه‌های تبلیغی در جهت اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.

گفتنی است، براساس اعلام سید جلال نورموسوی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ابتدای خرداد ماه سال جاری ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق روستایی کشور ۸۸.۴ درصد بوده و این یعنی توزیع گاز در مناطق روستایی قم تقریبا ۱۱ درصد بیش از میانگین کشوری است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com