کد خبر ۱۱۳۶۹۵ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
معاون استاندار قم:

متعهد به پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان این که ظرفیت‌های قانونی خوبی امسال برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است گفت: در جلسات ستاد اقتصاد استان به مشکلات این شرکت ها رسیدگی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم، جایگاه قم را به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب دانست و افزود: استان قم با دارا بودن ۱۱۸ شرکت دانش‌بنیان، جایگاه هفتم را در کشور دارد که بخشی از آن‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان گفت: ظرفیت‌های قانونی خوبی امسال برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد تا ظرفیت‌های قانونی را شناسایی و اقدام نمایند و علاوه بر آن شرکت‌های دانش‌بنیانی که مشکلاتشان از طریق دستگاه‌های استانی قابل‌حل است نیز شناسایی و در جلسات ستاد به آن‌ها پرداخته می‌شود.

معاون استاندار قم در ادامه سخنان خود گفت: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برنامه‌هایی طراحی‌شده است که این نمایشگاه یکی از آن‌هاست و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران، پژوهشگران و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

قریشی افزود: در این نمایشگاه به‌نوعی هم عرضه و هم تقاضای فناوری انجام می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علاوه بر ارائه دستاوردهای خود آمادگی دریافت نیازهای صنایع و تولیدکنندگان را داشته و حتی پژوهشگران و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از نیازهای پژوهشی بازدیدکنندگان مطلع شده و همکاری نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور متخصصین، بازدید عموم مردم نیز از نمایشگاه بسیار تأثیرگذار است، چراکه با توانمندی‌های شرکت‌های بومی و جوانان استان آشنا می‌شوند و خودباوری که امروز نیاز جامعه ما است تقویت می‌شود.

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم و مدیران دستگاه‌ها و روسای دانشگاه‌های استان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ در انتهای بلوار امام موسی صدر، محل نمایشگاه‌های استان قم برپاست.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com