کد خبر ۱۱۴۸۴۹ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قم:

لو رفتن سوالات کنکور صحت ندارد

زلفی‌گل درباره شایعات مطرح شده مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور گفت: خوشبختانه با تمهیدات درنظرگرفته شده این اتفاق نیفتاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از  خبرگزاری فارس از قم، محمد‌علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در سفر به قم در محل برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری در دانشگاه قم حضور یافت و از نزدیک در جریان روند برگزاری کنکور قرار گرفت و در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به مهارت محور کردن آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و نیاز محور کردن پذیرش رشته‌های مختلف اظهار داشت: تلاش می‌کنیم آموزش‌های مهارت‌محور را با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گسترش دهیم.

وی درباره شایعات مطرح شده مبنی بر لو رفتن سئوالات کنکور افزود: خوشبختانه با تمهیدات درنظرگرفته شده این اتفاق نیفتاد و تنها در یک مورد نادر، چند صفحه از سئوالات به بیرون از محل برگزاری ارسال شد که فردی که سئوالات به آن  ارسال شده بود شناسایی شد و بازگشت آن به داخل محل برگزاری آزمون اتفاق نیفتاد.

زلفی‌گل با بیان اینکه دو نوبتی شدن کنکور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است افزود: دو نوبتی شدن آزمون سراسری، نقش به سزایی در کاهش استرس داوطلبان دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با عذرخواهی از مردم بابت قطعی اینترنت تصریح کرد: قطعی اینترنت مصوبه شورای امنیت کشور بود که قانونا باید اجرا می‌شد و این قانون به خاطر رعایت عدالت آموزشی و پیشگیری از تخلفات تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکلی از نظر صندلی خالی برای داوطلبان نداریم، در بیش از 90درصد از رشته‌های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می‌توانند رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com