کد خبر ۱۱۴۸۸۷ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
وارونه‌نمایی نقاط قوت، ماموریت جدید حامیان روحانی/

نقش خبرآنلاین در مشکل امروز کمبود گاز در کشور

سایت «خبر آنلاین» طی مطلبی مشکل این روزهای کمبود گاز در کشور را به انتصاب «مجید چگنی» به عنوان رییس شرکت ملی گاز ایران گره زد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری 598، سایت «خبر آنلاین» طی مطلبی مشکل این روزهای کمبود گاز در کشور را به انتصاب «مجید چگنی» به عنوان رییس شرکت ملی گاز ایران گره زد! در بخشی از این مطلب آمده است: "مجید چگنی با تحصیلات غیرمرتبط با گاز در رشته کارشناس ارشد مهندسی صنایع، صرفا با سابقه مدیر کل سابق نظارت بر صادرات و مبادلات فرآورده های نفتی وزارت نفت به عنوان رئیس شرکت ملی گاز فعالیت می‌کند."

این در حالی است که مشکل کمبود گاز این روزهای سرد سال، دلایل عمده‌ای دارد که بخشی از این دلایل، متوجه افراد و سیاست‌هایی است که اتفاقا مورد حمایت خبرآنلاین بوده و خط مشی‌های این سایت تعریف می‌شده است!

«میراث سرد» دولت روحانی برای کشور!

ورود یک توده هوای سرد کم‌سابقه به کشورمان و پایداری طولانی مدت آن، مصرف گاز طبیعی را طی چند هفته اخیر به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده؛ به طوری که رکورد مصرف طی زمستان امسال تاکنون برای چندین بار شکسته شده است.

در این بین قطع گاز ورودی از ترکمنستان به دلیل درگیری این کشور با این سرمای بی‌سابقه، یکی دیگر از دلایل اُفت فشار گاز در استان‌های شمال‌شرق کشور است. ترکمنستان در این روزها خود با مشکل افزایش مصرف و کمبود گاز مواجه شده و به همین منظور برای پایداری شبکه گاز خود، صادرات گاز به ایران را متوقف کرده است.

اما از دلایل فوق که بگذریم؛ عدم توسعه میادین گازی متناسب با افزایش تعداد مشترکان، شاید مهمترین دلیل اُفت فشار گاز در این روزهای سرد سال باشد. واقعیت امر این است در هشت دولت آقای روحانی، به میادین گازی اکتشاف شده در کنار دیگر ظرفیت‌های کشور؛ آن طور که می‌بایست توجهی نشد.

از طرفی وابسته‌سازی بسیاری از صنایع و مراکز پرمصرف نظیر نیروگاه‌ها به گاز طبیعی، یکی دیگر از اقدامات دولت قبل بود که در کنار کم‌کاری‌ها در زمینه ذخیره‌سازی گاز، به ناترازی این روزهای گاز کشور منجر شده است.

وارونه‌نمایی نقاط قوت، ماموریت جدید حامیان روحانی

با همه این اوصاف شرکت ملی گاز ایران با برنامه‌ریزی، ضرورت‌سنجی و اقدامات جهادی خود، تاکنون توانسته است پایداری شبکه را مدیریت کرده و مانع از قطع جریان گاز در بخش خانگی شود.

اقدامی که ظاهرا به مذاق مخالفان دولت مردمی آیت‌الله رییسی خوش نیامده و به همین منظور نیز این مخالفان با تمسک و دامن زدن به ادعاهای خلاف واقع و موهومات دست به تخریب این دستاوردها می‌زنند.
برای جریان حامی ناکارآمدی و تخریب مهم نیست که چگنی یا هر مدیر دیگری در دولت سیزدهم چه کارنامه و دستاوردهایی داشته و چه خدمات ارزنده‌ای و شایانی را به کشور کرده‌ است.

در غیر این صورت کافی بود که به سوابق مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نگاهی می‌انداختند که چگنی دارای مدرک کارشناسی شیمی بوده که مرتبط با حوزه وزارت نفت است و آخرین مدرک وی نیز دکتری مهندسی صنایع است که با حوزه مدیریتی وی بی‌ارتباط نیست.

افزون بر این چگنی دارای سوابق اجرایی و مدیریتی مختلفی در صنعت نفت و گاز کشور بوده که از جمله این سوابق، معاونت نظارت بر توليد گاز کشور به مدت هفت سال است. سوابقی که خبرآنلاین و سایر رسانه‌های حامی ناکارآمدی ترجیح دادند روی آن خط کشیده و از آن چشم‌پوشی کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com