کد خبر ۱۱۴۹۰۸ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۶
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

مبلغ و زمان پرداخت اقساط «طرح نهضت ملی مسکن» از پیش اعلام شده بود/ جدولی برای پرداخت وجود ندارد

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم پیرامون ضرب الاجل 40 میلیون تومانی تعیین شده برای متقاضیان «طرح نهضت ملی مسکن» اظهار کرد: قسط‌های واریزی تعیین شده برای واگذاری منزل در «طرح نهضت ملی مسکن» 40 میلیون تومان بوده و این موضوع از همان ابتدا به متقاضیان این طرح اعلام شده بود.

محمد صادقی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیرامون ضرب الاجل 40 میلیون تومانی تعیین شده برای متقاضیان «طرح نهضت ملی مسکن» اظهار کرد: بر اساس بخش‌نامه‌های صادر شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی، قسط‌های واریزی تعیین شده برای واگذاری منزل در «طرح نهضت ملی مسکن» 40 میلیون تومان بوده و این موضوع از همان ابتدا به متقاضیان این طرح اعلام شده بود.

وی در توضیح این که نبود جدول پرداختی مشخص، موجب سردرگمی و حتی شوکه شدن برخی متقاضیان «طرح نهضت ملی مسکن» در قم شده است، تصریح کرد: «طرح نهضت ملی مسکن» یک کلان پروژه عمرانی است و در این بین طبیعی است که حجم کار زیاد باشد؛ به همین منظور ساخت‌وسازهای این پروژه، به پیمانکاران متعددی واگذار شده است.

صادقی اضافه کرد: از آن‌جایی که سرعت عمل این پیمانکاران و زمان آماده‌سازی زیرساخت‌ زمین‌های در نظر گرفته شده برای «طرح نهضت ملی مسکن» یکسان نیست؛ جدول پرداختی مشخصی نیز برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: با این حال این موضوع نیز از ابتدا به متقاضیان گرامی اعلام شد که فاصله اقساط واریزی در «طرح نهضت ملی مسکن» سه الی چهار ماه است.

صادقی علت دریافتی‌های 20 میلیون تومانی از متقاضیان «طرح نهضت ملی مسکن» را نیز محک زدن و تشخیص متقاضی حقیقی از غیر دانست و در این خصوص خاطرنشان کرد: نزدیک به دو هزار متقاضی، مبلغ 20 میلیون تومان را نیز واریز نکردند.

وی با بیان این که عدم پرداخت به موقع وجه در نظر گرفته شده، به منزله انصراف تلقی می‌شود، گفت: با این حال متقاضی که پرداختی نداشته باشد؛ امتیاز خود را از دست نداده و نام وی برای پروژه‌های بعدی لحاظ می‌شود.

صادقی همچنین در پایان اظهارات خود فروش فیش «طرح نهضت ملی مسکن» را غیرقانونی توصیف و به متقاضیان توصیه کرد که از این کار خودداری کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com