کد خبر ۱۱۴۹۱۰ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۲
آیت‌الله سعیدی:

معارف اسلام باید با ابزار هنر در جامعه ترویج شود / دشمن به دنبال جدا کردن مردم از رهبری است

امام جمعه قم گفت: دشمن به شدت و با هر روشی به دنبال ایجاد تفرقه و جدا کردن ملت از رهبری است، اما تلاش‌های او طی ۴۳ سال گذشته بی نتیجه مانده و مردم و به ویژه جوانان ما همچنان پیرو ولایت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری دانشجو، در ادامه دیدار‌های هفتگی دانش آموزان نوجوان با آیت الله سیدمحمد سعیدی، پیش از ظهر امروز دانش آموزان مدرسه متوسطه اول حاج قاسم سلیمانی قم با وی دیدار کردند.

آیت الله سعیدی در این دیدار با اشاره به سرود داستانی با موضوع معرفی آیت الله مصباح یزدی که توسط دانش آموزان این مدرسه تولید شده است، اظهار کرد: تلفیق سرود با داستان یک کار هنری تأثیرگذار است و نگاه مقام معظم رهبری هم این است که معارف را با استفاده از هنر در میان مردم ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه انبیاء و من جمله پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله نیز از ابزار هنر برای ترویج معارف استفاده می‌کردند، افزود: اسلام ناب محمدی پر از محتوای درست با شکل زیبا و هنرمندانه است و قرآن کریم نمونه ارائه هنرمندانه معارف به مردم است.

سعیدی با اشاره به اهمیت کار گروهی برای تولید آثار ارزشمند هنری گفت: کار‌های گروهی مفید و ثمربخش باید به صورت منسجم و با رهبری واحد انجام شود تا بتواند به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در جامعه نیز نباید از رهبری واحد جدا شویم و انسجام خود را از دست بدهیم، افزود: دشمن به شدت و با هر روشی به دنبال ایجاد تفرقه و جدا کردن ملت از رهبری است، اما کاری که در صدر اسلام دشمنان ولایت در ظرف ۷۰ روز توانستند انجام دهند امروز در بیش از ۴۳ سال نتوانسته اند انجام دهند و مردم و به ویژه جوانان ما همچنان پیرو ولایت هستند.

در ابتدای این نشست علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه از نظر سرانه فضای آموزشی دراستان با کمبود مواجه هستیم، گفت: امسال در استان قم حدود ۲۱ پروژه افتتاحیه داشتیم، ۳۰ مدرسه را از نظر سرمایشی و گرماشی استاندارد سازی کردیم و ۷ مدرسه را کلنگ زنی داشتیم و امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم این کمبود‌ها را جبران کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com