کد خبر ۱۱۴۹۵۳ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳

هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی برگزار می‌شود

هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) روز سه‌شنبه با برگزاری نشست خبری مسئولان آن به صورت رسمی کار خود را در قم آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد قاسم‌پور قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات کانون هنر شیعی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امسال بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را تجربه می‌کنیم و با قاطعیت می‌توانم بگویم که جشنواره رضوی بعد از جشنواره انقلاب اسلامی؛ عمومی‌ترین جشنواره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره اتفاق بسیار بابرکتی بوده که برای ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) در این ۲۰ سال در گوشه‌گوشه کشور برگزار شده است.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی امام‌ رضا(ع) تصریح کرد: در سنوات گذاشته این بنیاد  با ۲ تجربه متفاوت در برگزاری جشنواره روبه‌رو بوده است؛ برخی از جشنواره‌ها در یک استان پایداری داشته است اما برخی جشنواره‌ها چرخشی بوده و در استان‌های مختلف برگزار شده است.

قاسم‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ما در طرح تحولی که امسال برنامه‌ریزی ‌کردیم؛ قرار است جشنواره‌ها طی ۴ سال متوالی در یک استان برگزار شود و جشنواره گرافیک رضوی نیز به مدت ۴ سال در قم برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره گرافیک رضوی بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری بنیاد امسال شهر قم را برای فعالیت بخش گرافیک انتخاب کردند؛ این نشان‌دهنده این است که ظرفیت تجسمی استان قم بسیار بالا و زبان‌زد است.

وی افزود: سال‌های گذشته برنامه اینطور بوده است که صرفا آثار در قالب پوستر اجازه حضور در این جشنواره را داشتند اما امسال تصمیم گرفتیم خط فعالیت‌ها را تغییر دهیم و فقط به پوستر بسنده نکنیم.

دبیرکل جشنواره در ادامه عنوان کرد: آثار تولید شده شرکت‌کنندگان تبدیل به محصول خواهد شد و در عرصه‌های مختلف مانند اکران شهری استفاده می‌شود.

نجابتی در پایان مطرح کرد: پرچم، کتیبه، تصویرسازی و کارتن یا طنز ترسیمی بخش‌های این جشنواره خواهند بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com