کد خبر ۱۱۴۹۵۹ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

توجه به مسائل زیست‌محیطی دغدغه شهرداری قم است

شهردار قم با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌محیطی حوزه مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی دغدغه شهرداری قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آئین افتتاحیه و بهره‌برداری از ۷ پروژه زیست‌محیطی با اعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد ریال، در ادامه مرحله جدید اجرای طرح «قم در مسیر تحول» با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم طی سخنانی اظهار کرد: مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول» از دو هفته گذشته آغاز شده و ۱۳ مرحله افتتاح پروژه‌های مختلف را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های امروز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، مطرح کرد: علت این اهمیت نیز، مهم بودن محیط‌زیست در زندگی مردم و برای آیندگان است.

شهردار قم از اتفاقاتی مانند خشک‌سالی، کاهش جنگل‌ها، افزایش بیماری‌ها و … یادکرد و گفت: متأسفانه از نعمت‌هایی که در اختیار ما قرارداشته حفظ و حراست نکرده‌ایم و امروز با این مشکلات مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه حفظ این سرمایه‌ها به معنای رشد است، عنوان کرد: بالاترین سرمایه، طبیعت و محیط‌زیست است که اگر نتوانیم از آن‌ها حفاظت کنیم درنتیجه رشد نکرده‌ایم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه حفاظت از محیط‌زیست عقب‌ماندگی‌هایی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها به‌صورت هفتگی و دوهفتگی جمع‌آوری زباله انجام می‌شود، ولی هرچه کردیم نتوانستیم جمع‌آوری زباله در قم را به‌صورت یک روز در میان انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهروندی در این راستا اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: پروژه‌های مختلفی که به بهره‌برداری می‌رسند نیازمند پیوست‌هایی زیست‌محیطی هستند و تا زمانی‌که به این پیوست توجه نشود، نمی‌توانیم وضعیت را بهبود ببخشیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در سفره مردم تأثیرگذار است، یادآور شد: این موضوع موجب می‌شود که تلاش خود در مجموعه شهرداری قم را برای کسب رضایت مردمی بیش‌ازپیش افزایش دهیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com