کد خبر ۱۱۴۹۶۰ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹

۳۰ هزار نفر در بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی شرکت کردند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم از برگزاری بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران در قم خبرداد و گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در این بخش شرکت کردند که از میان آن‌ها ۷۴ نفر به مرحله پایانی راه یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اظهار کرد: قم در آستانه برگزاری مرحله نهایی این مسابقات است؛ امسال یک ابتکاری که به کار برده شده این است که برگزاری این مسابقات در چند استان متمرکز شده و بدین‌جهت بخش معارفی به قم اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای اولین بار است که سازمان اوقاف به محتوای قرآن ورود پیدا کرده است؛ این رویکرد سازمان اوقاف را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این دوره از مسابقات به میزبانی قم به شیوه مطلوب و باشکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم تا دبیرخانه این بخش مسابقات را در قم مستقر کنیم، استان ما ظرفیت بالایی در بُعد معارفی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارد.

اسکندری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در چهار مرحله در حوزه معارفی این مسابقات شرکت کرده‌اند، درحال حاضر در مرحله نهایی کشوری نیز رقابت میان ۷۴ نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان دنبال می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ما اگر معارف قرآنی را در مسابقات بین‌المللی بگنجانیم؛ پیام‌های قرآنی و اهل‌بیت(ع) از ایران به جهان اسلام منتقل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: ما اگر بتوانیم پیام معارفی قرآن را از کشورمان منتقل کنیم بسیار به نفع ایران اسلامی خواهد بود.

اسکندری با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات گفت: افتتاحیه این مسابقات از ساعت ۹ الی ۱۱ روز ۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و روز ۹ بهمن‌ماه مسابقات در بخش خواهران در تمامی رشته‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ دنبال می‌شود.

وی افزود: همچنین در بخش برادران نیز از ساعت ۸ الی ۱۲ روز ۱۱ بهمن‌ماه شاهد رقابت شرکت‌کنندگان هستیم و آزمون کتبی نیز در دو بخش برادران و خواهران روز ۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ برگزار‌ می‌شود.

اسکندری در پایان گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز ۱۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ با سخنرانی نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی برگزار می‌شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com