کد خبر ۱۱۵۰۶۵ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۰
آیت الله سعیدی:

دوره های آموزشی معارفی ویژه اهالی رسانه برگزار شود

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه دوره های آموزشی معارفی باید برای اهالی رسانه گذاشته شود گفت: باید درس‌های اخلاق خاص مانند اخلاق رسانه، اخلاق طنز، اخلاق تولید فیلم و سریال و اخلاق های مختلف آموزش داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار اعضای شورای معارف صدا و سیما که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: محتوای معارفی باید در قالب هنر منتقل شود، وقتی یک ارزش یا سبک زندگی در قالب‌های متفاوت تکرار شود به تدریج آن فرهنگ در میان مردم جا می افتد و نفوذ می کند.

وی افزود: دنیا باید بداند وقتی می‌خواهد دنبال برنامه های رسانه ای معارفی برود باید به ایران نگاه کند زیرا ما ظرفیت و نمادهای خوب و قشنگ معنوی داریم و می شود از این ظرفیت ها برای جذب معنوی افراد استفاده کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دانشگاه باید همه جایش دانشگاه باشد، افزود: اگر ما معتقدیم که تلویزیون دانشگاه است باید سریال، طنز، مستند، تبلیغات و همه برنامه هایش فایده‌مند و درس آموز باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از سریال‌های فاخر با هزینه های سنگین تولید شده و باید برای همه نسل ها تکرار شود تا استفاده ببرند، افزود: سریال‌هایی که بر اساس اسناد معتبر تاریخی ساخته می‌شوند مانند کتاب های منبع، همواره قابل مراجعه و تکرار آن خوب است.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه دوره های آموزشی معارفی باید برای اهالی رسانه گذاشته شود گفت: باید درس‌های اخلاق خاص مانند اخلاق رسانه، اخلاق طنز، اخلاق تولید فیلم و سریال و اخلاق های مختلف آموزش داده شود زیرا اگر افراد رها باشند به سمت دیگری کشیده می شوند.

 شبکه های رسانه ملی تعامل مستقیمی با مراکز و مؤسسات پژوهشی در قم دارند 

محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار بیان کرد: در رسانه ملی یک قرارگاه قرآنی و معارفی با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما شکل گرفته تا تمام بخش های سازمان صدا و سیما در حوزه معارفی همسو شود.

وی با بیان اینکه مهمترین و مؤثرترین محصول رسانه، فیلم و سریال است، گفت: یکی از دغدغه های ما تولید سریال های فاخر قرآنی و معارفی است که هزینه های بالایی دارد و نیازمند تصویب بودجه در مجلس است و مجلس نیز در این زمینه دغدغه دارد.

کشکولی با بیان اینکه هم اکنون مهمترین درخواست‌های مردمی پخش مجدد فیلم های فاخر معارفی است، گفت: حجم زیادی از درخواست های مردمی برای ماه مبارک رمضان پخش مجدد سریال یوسف است که نشان دهنده استقبال مردم از این نوع سریال ها است از این رو الان سریال سلمان فارسی در دست تولید است ولی هزینه تولید این سریال ها زیاد است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم که تولید برخی از برنامه ها در قم اتفاق بیفتد و در حوزه کارشناسی معارف، چهره های جدید را از حوزه علمیه قم شناسایی کنیم و در حال حاضر شبکه های رسانه ملی تعامل مستقیمی با مراکز و مؤسسات پژوهشی در قم دارند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com