کد خبر ۱۱۵۰۸۱ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵

ایده‌های فرهنگی گروه‌های مردمی در حرم قم اجرا می‌شود

معاون فرهنگی آستان مقدس قم با بیان اینکه آستان مقدس نسبت به مسائل انقلاب دغدغه‌مند است، گفت: گروه‌های مردمی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب مطرح کنند تا بعد از بررسی و در صورت امکان این طرح‌ها در حرم اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت نشست‌های مشترکی را با فعالان جهادی و تشکل های مردمی در حوزه های فرهنگی برگزار می کند.

در این راستا مجموعه ها و تشکل های مردمی در حوزه های عفاف و حجاب، خانواده، جمعیت، بانوان، دختران، فعالیت های نمایشگاهی و کارگاهی و فعالیت های تبلیغی و جهادی که به صورت خود جوش فعالیت می کنند به دعوت معاون فرهنگی حرم مطهر برای ارائه طرح ها و پیشنهادهای خود در این نشست ها شرکت می کنند.

تا کنون سه نشست در این زمینه برگزار شده که نشست اول با حضور فعالان حوزه عفاف و حجاب، خانواده و جمعیت، نشست دوم با حضور بانوان و دختران فعال جهادی و نشست سوم نیز با موضوع برگزار کنندگان کارگاه ها و نمایشگاه ها و فعالیت‌های تبلیغی و جهادی برگزار شده است.

سومین نشست صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با فعالان و تشکل های فرهنگی و مردمی در سالن حضرت خدیجه (س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این نشست ابراز کرد: ما بنا داریم در ایام نوروز نمایشگاهی را در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا کنیم و در این نمایشگاه از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جوان مؤمن انقلابی سر در گم است و نمی داند باید برای جهاد تبیین چه کاری انجام دهد ابراز کرد: جا دارد که در حرم مطهر بانوی کرامت محلی برای ساماندهی جوانان مؤمن که پای کار انقلاب هستند در نظر گرفته شود تا از سردرگمی در آیند و بدانند که در جهاد تبیین باید چطور عمل کنند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: اعلام آمادگی می کنیم که فضایی را در حرم مطهر ایجاد کنیم تا برای جوانان در عرصه ورود به جهاد تبیین برنامه ریزی و راهکار ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید از امکانات و ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود، افزود: زمینه را برای حضور گروه های مردمی در حرم مطهر بانوی کرامت فراهم می کنیم تا در فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر مشارکت کنند و خادم این آستان مقدس باشند.

احمدی با تأکید بر اینکه نشر اندیشه و منویات مقام معظم رهبری را رسالت و وظیفه خود می دانیم، گفت: این باید جا بیفتد که حرم حضرت معصومه (س) یک مجموعه خنثی و بی طرف نیست و پای کار انقلاب و اهداف نظام اسلامی است.

همچنین در این نشست مدیران مجموعه های مردمی فعال در عرصه برپایی موکب، نمایشگاه، کارگاه ها و غرفه های فرهنگی تربیتی به بیان دیدگاه های خود برای همکاری با معاونت فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت و اجرای طرح های خود در این آستان مقدس پرداختند.

از مهمترین طرح های ارائه شده در این نشست می توان به اجرای غرفه کار با کودک و نوجوان در حرم مطهر بانوی کرامت با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و مردمی کانون های مساجد، اعزام مبلغ رایگان با همکاری حرم مطهر به منازل مردم در مناسبت های مذهبی و برپایی غرفه انقلاب و کارگاه جهاد تبیین برای جوانان مؤمن و انقلابی در حرم حضرت معصومه (س) اشاره کرد.

فعالان تشکل های مردمی صاحب ایده و طرح در زمینه امور فرهنگی که قادر به اجرای طرح های خود هستند می‌توانند طرح های خود را به معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت ارائه کنند و پس از بررسی با همکاری مشترک به اجرا گذاشته شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com