کد خبر ۱۱۵۰۸۸ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۹

سالانه 12 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزان قم افزوده می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به افزایش ۱۰ تا ۱۲ هزار نفری جمعیت دانش آموزان استان در هر سال اشاره کرد و گفت: قم در حوزه سرانه آموزشی جایگاه بیست و هفتم کشور را دارد که بهبود این وضعیت نیازمند حرکتی جدی و جهادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رحیمی امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به این که رشد مهاجرت به قم و جمعیت این استان بیش از میانگین کشوری است بیان کرد: سال تحصیلی گذشته ۲۸۵ هزار دانش آموز در استان قم درس می خواندند که این تعداد در سال تحصیلی جاری به بیش از ۲۹۵ هزار نفر رسیده است.

وی همچنین به افزایش میانگین سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر دانش آموز در استان توجه داد و گفت: سرانه آموزشی استان قم در میان ادارات کل آموزش و پرورش کشور در جایگاه بیست و هفتم است که بهبود این وضعیت نیازمند حرکتی جدی و جهادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه اضافه کرد: تراکم دانش آموزی در هر کلاس درس شهر مقدس قم حدود ۳۸ نفر است و حتی برخی کلاس ها با بیش از ۴۰ دانش آموز تشکیل می شود که قطعا مطلوب نیست و باید با حرکتی جهادی اصلاح شود.

رحیمی در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه مسئولان استان به فکر پشتیبانی در موضوع مدرسه سازی و تجهیز مدارس هستند و امید است با عنایت آن ها و بویژه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، تصمیمات خوبی در این زمینه در مجامع استانی و کشوری گرفته شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com