کد خبر ۱۱۵۰۹۸ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰

بودجه شهرداری قم برای سال آینده ۷ هزار میلیارد تومان خواهد بود

شهردار قم بودجه پیشنهادی شهرداری در سال آینده را بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه سال جاری نیز بیش از ۹۰ درصد محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید مرتضی سقاییان نژاد بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان قم اظهار داشت: تاکنون بیش از نود درصد بودجه سال جاری محقق شده است و ما در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶ مرحله افتتاح داشتیم که رقمی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان برای آنان هزینه شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری قم، ۴,۲۰۰ میلیارد تومان بسته شد که در اصلاحیه به ۵,۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و تا پایان سال نیز این بودجه به ۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سقائیان نژاد گفت: در کشور تنگناهای اقتصادی وجود دارد که در این راستا خم به ابرو نیاوردیم و کمتر کلان‌شهری در کشور همانند قم طرح های عمرانی طبق برنامه ریزی ها انجام شده است که البته با چالش های متعددی در مرحله اجرا با آن مواجه بودیم که اجازه آسیب دیدن پروژه ها را نداده ایم و افتتاح پروژه ها تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

شهردار قم با بیان اینکه در محور شهید کبیری چهار تقاطع داریم که دو مورد از آن‌ها تکمیل شده و دو مورد دیگر در سال آینده به پایان می‌رسد ، گفت: در محور شهید سلیمانی نیز دو تقاطع دیگر در دستور کار است که تا پایان سال جاری عملیات عمرانی آن شروع می ‌ ‌شود و تقاطع شهید قاضی خرم آباد با بلوار غدیر نیز در سال 1403 دنبال خواهد شد.

سقائیان نژاد افزود: برای خرید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی برنامه ریزی خواهیم کرد که در این راستا تسهیلات لازم برای خرید داده خواهد شد که موتورسیکلت های برقی می توانند به بهبود هوای پاک قم کمک کنند.

سقائیان نژاد در خصوص استخدامی های شهرداری نیز بیان داشت: ۸۰ نفر مجوز جذب گرفتیم که در این مقطع ۵۰ نیرو بیشتر نیاز نداریم که مابقی نیروها در زمان مورد نیاز از طریق آزمون جذب می شوند.

وی در ادامه عنوان داشت: پروژه چهل اختران از محل پروژه های ۴۸ هکتاری تامین اعتبار می شود که با سرعت کار دنبال خواهد شد و پشتیبانی بودجه ای آن نیز مشخص است.

وی در خصوص مشکل راه اندازی متروی قم نیز گفت: متروی قم امروز مشکل فنی ندارد و تنها مشکل آن واگن است و همه تجهیزات فراهم شده است.

شهردار قم ادامه داد: دو ایستگاه گذری در مسیر متروی قم فعال خواهد بود و مابقی به صورت عبوری و به مرور زمان تکمیل می شوند که تعداد آنان ۶ ایستگاه است.

وی ابراز داشت: برای متروی اصفهان، شیراز و تبریز ۳۱۵ واگن قرارداد وجود داشت که پیشنهاد دادیم قم را جز آنان بگذارند که این امر در دولت تصویب شد اما ذی حسابی وزارت کشور اعلام کرد بحث ریالی است که این تعداد به ۵۵ واگن تبدیل شد و در ادامه مشکلاتی با چین داشتیم که این امر محقق نشد.

سقائیان نژاد افزود: هر واگن یک میلیون و ۲۰۰ هزار یوروهزینه دارد و از سوی دیگر چین نمی توانست تضمین بدهد که این مباحث ادامه یافت تا اینکه ۵۵ واگن با هزینه سه هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای قم تامین اعتبار و قرارداد آن بسته شد.

شهردار قم افزود: ساخت این تعداد واگن ۱۵ ماه طول می کشد و از آنجا که واگن های مشهد و قم یکسان است درخواست کردیم به ما قرض دهند تا وقتی واگن های قم رسید جایگزین شود.

وی عنوان داشت: در این راستا آیت الله مکارم شیرازی نامه ای نوشتند و وزیر کشور هم در حال تلاش هستند تا واگن ها به قم برسد و اگر واگن تامین شود متروی قم تا پایان سال راه خواهد افتاد که در این بین شهردار مشهد و شش نفر از اعضای شورای مشهد دچار مشکل شدند و رایزنی ها بی نتیجه ماند.

شهردار قم عنوان داشت: ۵۰ میلیارد تومان به منطقه شش کمک می‌شود تا وضعیت بهتری نسبت به سایر مناطق شهری پیدا کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com