کد خبر ۱۱۵۱۰۱ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹

هیچ ارفاقی از سوی دستگاه قضایی برای سارقان لحاظ نخواهد شد

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه ما مدیران و مسئولان نسبت به حفظ مال مردم مسئول هستیم، گفت: قطعا با دستگاه‌هایی که کوتاهی کنند برخورد خواهد شد و هیچ ارفاقی از سوی دستگاه قضایی برای سارقان لحاظ نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عموم دادگستری استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در چهارمین نشست شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان قم که با موضوع کنترل و کاهش جرایم مربوط به سرقت برگزار شد، ضمن تشکر از حضور مدیران استان نسبت به کنترل و کاهش سرقت در نتیجه این نشست ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: همانطور که در اسلام حفظ جان خود و دیگران واجب است، بر حفظ مال نیز تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: بر همین اساس ما مدیران و مسئولان نسبت به حفظ مال مردم مسئول هستیم.

وی تاکید کرد: باید در صدا و سیما فرصتی برای مدیران ایجاد کنیم که در عموم جامعه نسبت به خطراتی که در این زمینه مردم را تهدید می‌کند آگاه‌سازی صورت گیرد.

مظفری گفت: باید از اقدامات ادارات در زمینه کنترل و کاهش سرقت تقدیر کنیم و قطعا با دستگاه‌هایی که کوتاهی کنند برخورد خواهد شد و هیچ ارفاقی از سوی دستگاه قضایی برای سارقان لحاظ نخواهد شد.

همچنین حجت الاسلام یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به عنوان دبیر جلسه با بیان اهمیت امنیت در کلمات معصومین (ع) و رهبر انقلاب اسلامی بر اهمیت این نشست و جلسات مشابه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین نشست‌هایی شاهد کنترل و کاهش سرقت در استان قم باشیم.

معاون دادستان اظهار کرد: حمایت از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در زمینه مقابله با سرقت در دستور کار دادسرا است.

در این جلسه احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار قم بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ بودجه‌ی مجزایی برای تکمیل سیستم پایش تصویری استان تخصیص داده خواهد شد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان نیز بر لزوم آگاه سازی مردم تاکید کرد و گفت: بسیاری از سرقت‌ها با خود محافظتی مردم کنترل خواهد شد.

حجت الاسلام طالبی مدیرکل بازرسی استان قم گفت: با توجه به اینکه اموالی که از ادارات سرقت می‌شود اموال دولت است، ادارات باید حساسیت بیشتری در این خصوص به خرج دهند. برخی از مدیران پس از سرقت تنها به یک گزارش مختصر در خصوص سرقت انجام گرفته اکتفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: یک از عوامل مؤثر در افزایش آمار سرقت گسترش معتادان متجاهر است و شاهد این ادعا این است که هرگاه معتادان در زندان نگه داشته می‌شوند آمار سرقت کاهش می‌یابد.

طالبی افزود: زندان راه چاره نیست. توسعه ظرفیت کمپ‌ها و گسترش گرم‌خانه‌ها موجب کنترل معتادان متجاهر می‌شود.

نماینده اداره برق در خصوص شناسایی و مقابله با ماینر‌های غیرمجاز گفت: برای مقابله با افراد متخلف نیاز به مجوز ورود به منزل و بازرسی داریم ولی مجوزی برای ما صادر نمی‌شود. احضار متخلف برای کشف و مقابله کافی نیست.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به کم‌کاری‌های صورت گرفته در زمینه فرهنگ‌سازی، آگاه سازی و تولید محتوا گفت: از همه ‌سازمان‌ها درخواست می‌کنیم ما را در زمینه تولید محتوا یاری کنند.

در ابتدای جلسه‌ برخی از حضار به ارائه گزارش دستگاه مربوطه خود در خصوص وظایف محوله در شورای استانی سال گذشته پرداختند و نسبت به اقدامات انجام نگرفته مورد سوال قرار گرفتند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com